Advies gevraagd aankoop horloge

Beste leden, ben mij aan het oriënteren en op zoek naar een nieuw horloge.
Wat mij opvalt dat er horloges worden aangeboden op Marktplaats en Marketplace (facebook) die waarschijnlijk ‘gewonnen’ zijn op veilingsites. Zo heb ik een mooie Seiko 24 Jewels Limited Edition gezien. Vraagprijs € 350. Kan echter op internet weinig vinden over dit horloge. Wel een hoop veiling sites die dit horloge aanbieden. Vind dit altijd een beetje vreemd. Zijn ze wel echt? Zijn ze het waard? enz. Of toch maar voor de Bulova Precisionist 98B343 gaan, iets duurder maar dan heb je ook wat. Graag jullie advies.

Bedenk wel dat dit een “homp” is aan je pols.

Technisch wel een interessant horloge.

3 likes

Voor dat geld, en misschien ietsje meer is er zo veel moois nieuw te koop. Ik zou niet gelukzoeken om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar beter ietsje bijleggen en iets kopen waar je geen enkele vorm van twijfel bij heb.

Bedankt, technisch inderdaad interessant maar wel een zeer stevig horloge zo te zien.

251 gram, schoon aan de pols :slight_smile:

Dit zegt niets over welk model het is. 24 jewels is hoeveel jewels in het uurwerk zit. Seiko heeft veel verschillende uurwerken met zo veel jewels er in.

En Limited Edition is een nogal ruim begrip bij Seiko. Ze brengen elk jaar waarschijnlijk tientallen modellen die limited zijn. En Limited kan gerust een paar duizend stuks betekenen. Dit is geen kritiek, heb nu ook een limited Seiko om mijn pols want 1 van 5500 :laughing:, maar wel goed om te weten.

Ik zou zeker veilingsites en de modellen die daar aangeboden mijden want er worden wel degelijk nep Seikos verkocht, helaas.

Als je voor een dubbeltje op de eerst rang wil zitten zou ik lekker hier op het forum kijken wat aangeboden wordt want veel vraagprijzen hier zijn heel schappelijk.

Gewoon op mp kijken daar vind je de beste prijs. Mensen wat van hun klok af willen geldnood oid gaan als eerste na mp😉 Vertrouw je ut niet afspreken bij een juwelier is dat ook opgelost daar kan je nog leuke dingen score voor niet al teveel geld. Hier zitten vooral liefhebbers gaan hun klokje sws nooit voor te min afgeven

1 like

Het zijn allebei niet echt knapperdjes of valuekings en ik denk dan ook niet dat er veel forumleden zijn die dit in deze prijsklasse aanbevelen.

De Bulova is technisch inderdaad wel leuk, maar dan zou ik zelf eerder kijken naar de Lunar Pilot. Ook een chronograaf met (volgens mij) een vergelijkbaar binnenwerk, maar dan met een coole historie en een klassieker ontwerp.

Nog meer functionaliteit nodig, moet het er bruut uitzien en lekker veel waar voor geld? Dan zou ik eens kijken naar een Seiko Arnie re-issue. Deze heeft elke functie die je je maar kan wensen en is gebaseerd op het horloge wat Arnold Schwarzenegger droeg in de 80s.

Ga je hem als knuppel gebruiken? Koop een G-Shock.

1 like

2 likes

Wat een slecht advies. Alsof een juwelier er op zit te wachten dat je bij hem afspreekt om een Bulova en Seiko van een marktplaats verkoper over te nemen :roll_eyes:

En of je een horloge beter hier of op marktplaats kan kopen, tja als je 17 uur lid bent dan begrijp je misschien nog niet waarom dit wel een mooie plek is om te kopen.

2 likes

Afspreken bij de juwelier en daarna klagen dat ze geen koffie kregen :joy:

1 like

Hij twijfelt aan de echtheid he daar gaat ut om toch​:sweat_smile::see_no_evil: jij bent zeker een verkoper hier met zo een reaktie dat je beter hier kan kopen haha :wink:

Bij een twijfel moet je het gewoon niet doen. Ik zou er behoorlijk ongemakkelijk van worden om een juwelier advies te vragen om een tweedehands horloge. Als je tweedehands nou echt een aankoop wilt doen, dan weet je dat het je eigen verantwoordelijkheid is…

Of heb je dit al een keer gedaan? En zo ja, dan ben ik benieuwd hoe dit gegaan is :stuck_out_tongue:

1 like

edd5c-12c