(Dit is niet het eerste topic met een dergelijke vraag maar mijn wensenlijstje is dermate specifiek dat ik het toch vraag!)
Ik ben ongeveer 9 jaar met de hobby bezig en tot nu toe zit ik in het < €1000 segment. Voor mijn gevoel heb ik de horloges in deze prijsklasse wel aardig verkend en ik heb een aantal blijvers in mijn bescheiden collectie.
Als volgende stap zijn dit de twee horloges die bovenaan mijn wensenlijstje staan:
Het ‘probleem’ is dat deze horloges allebei een behoorlijke stap omhoog in budget zijn en ik de €1000-€2000 prijsklasse nog niet verkend heb. Ik ben benieuwd of er interessante modellen zijn die ik nog niet heb overwogen dus doe ik graag een beroep op de kennis op dit forum
EHBO lijstje
Vereisten:
stijl: all-rounder met opgelegde indices (ik hou van diepte op de wijzerplaat)
vorm: rond
uurwerk in 't horloge: mechanisch of eco-drive / solar
budget: €1500
materiaal: staal of titanium, saffierglas
staat: nieuw of tweedehands
band: kwalitatieve stalen/titanium band
formaat: 37-40mm kastdiameter
complicaties: tijd inclusief secondewijzer, eventueel datum
uitstraling: aan de ‘dressy’ kant. Bij titanium hou ik niet van de matte ‘tool’ uitstraling
Afknappers:
volledig geprinte wijzerplaat
afgekapte cijfers
dagaanduiding
‘schuine’ datum op 4 of 5 uur
kroon anders dan op 3 uur
duikersbezel
Het kan maar zo zijn dat ik de conclusie trek dat ik uitkom op de Chronomaster of de Longines (dan moet ik nog wel even doorsparen en de horloges gaan passen).
Ik was zondag zeer onder de indruk. Eco-drive, perpetual calendar, washi plaat, facetten op de wijzers, die krasvaste durum-tec coating en 5 seconden per jaar afwijking.
Als er Rolex op stond had die zo’n 25k gekost denk ik.
Ligt een GS met quartz op staal binnen handbereik? Dit is slechts als voorbeeld, nieuw en binnen Europa, nog wel wat goedkoper te vinden indien je een jong gebruikt exemplaar ook okay vindt.
Jazeker. En al vaak overwogen. Wat me tegenhoud is het tool dna van die horloges. Ik ben echt meer van de dressy horloges. Ook heb ik een grote voorkeur voor mooie/shiny opgelegde indices en de Sinn wijzerplaten zijn meestal geprint
Het was het eerste horloge waar je zelf over begon, muiter
Ik zal het anders stellen. Als je nu 1500 hebt kun je rond de zomer van 2021 wel 2700 bij elkaar hebben. Dat is wat ik zou doen, keep your eye on the prize.
Als de drang te hoog is zou ik het advies van @ericPP opvolgen en een quartz GS kopen!