Advies gevraagd: all-round horloge

Advies gevraagd! :sunglasses:

(Dit is niet het eerste topic met een dergelijke vraag maar mijn wensenlijstje is dermate specifiek dat ik het toch vraag!)

Ik ben ongeveer 9 jaar met de hobby bezig en tot nu toe zit ik in het < €1000 segment. Voor mijn gevoel heb ik de horloges in deze prijsklasse wel aardig verkend en ik heb een aantal blijvers in mijn bescheiden collectie.

Als volgende stap zijn dit de twee horloges die bovenaan mijn wensenlijstje staan:

Forumfavoriet Citizen Chronomaster

Loninges Spirit

Het ‘probleem’ is dat deze horloges allebei een behoorlijke stap omhoog in budget zijn en ik de €1000-€2000 prijsklasse nog niet verkend heb. Ik ben benieuwd of er interessante modellen zijn die ik nog niet heb overwogen dus doe ik graag een beroep op de kennis op dit forum :slight_smile:

EHBO lijstje

1. Vereisten:
  • stijl: all-rounder met opgelegde indices (ik hou van diepte op de wijzerplaat)
  • vorm: rond
  • uurwerk in 't horloge: mechanisch of eco-drive / solar
  • budget: €1500
  • materiaal: staal of titanium, saffierglas
  • staat: nieuw of tweedehands
  • band: kwalitatieve stalen/titanium band
  • formaat: 37-40mm kastdiameter
  • complicaties: tijd inclusief secondewijzer, eventueel datum
  • uitstraling: aan de ‘dressy’ kant. Bij titanium hou ik niet van de matte ‘tool’ uitstraling
  1. Afknappers:
  • volledig geprinte wijzerplaat
  • afgekapte cijfers
  • dagaanduiding
  • ‘schuine’ datum op 4 of 5 uur
  • kroon anders dan op 3 uur
  • duikersbezel

Het kan maar zo zijn dat ik de conclusie trek dat ik uitkom op de Chronomaster of de Longines (dan moet ik nog wel even doorsparen en de horloges gaan passen).

Alvast bedankt voor het meedenken! :smiley: :+1:

9 likes

Ja.

3 likes

Ik heb het antwoord!

Ik was zondag zeer onder de indruk. Eco-drive, perpetual calendar, washi plaat, facetten op de wijzers, die krasvaste durum-tec coating en 5 seconden per jaar afwijking.

Als er Rolex op stond had die zo’n 25k gekost denk ik.

28 likes

Ligt een GS met quartz op staal binnen handbereik? Dit is slechts als voorbeeld, nieuw en binnen Europa, nog wel wat goedkoper te vinden indien je een jong gebruikt exemplaar ook okay vindt.

2 likes

Seiko SJE073

2 likes

Wat kost deze?

+/- 2700 bij de bekende adressen.

Hou op. Ik dacht onder de 1000.
Edit: maar ik snap de prijs wel. Dat ding is mooi :heart_eyes:

Heb je de Sinn collectie al eens bekeken?

2 likes

Dat is zeker een optie qua looks. Al zegt mijn gevoel dat ik bij Grand Seiko moet gaan voor Spring Drive. Dat is een lange termijn doelstelling😄

2 likes

Mooi! Ga me er eens in verdiepen :innocent:

Dat zijn bedragen die niet iedereen zomaar heeft liggen voor een horloge :wink: Als mijn budget toereikend zou zijn had ik die al lang om de pols :slightly_smiling_face:

1 like

Jazeker. En al vaak overwogen. Wat me tegenhoud is het tool dna van die horloges. Ik ben echt meer van de dressy horloges. Ook heb ik een grote voorkeur voor mooie/shiny opgelegde indices en de Sinn wijzerplaten zijn meestal geprint

1 like

Junghans, Stowa en Nomos maken ook mooie dressie horloges.

Hamilton en longines ook.

1 like

Ball misschien. Leuk merk, goede bouwkwaliteit.

2 likes

Het was het eerste horloge waar je zelf over begon, muiter :joy:

Ik zal het anders stellen. Als je nu 1500 hebt kun je rond de zomer van 2021 wel 2700 bij elkaar hebben. Dat is wat ik zou doen, keep your eye on the prize.

Als de drang te hoog is zou ik het advies van @ericPP opvolgen en een quartz GS kopen!

3 likes

Staat bovenaan de wensenlijst ja, maar op dit moment nog niet binnen handbereik.

Ik zit ook wel op dat spoor. Het sparen voor dit soort uitgaven met twee kleintjes thuis gaat alleen niet zo snel als ik zou willen :grin::upside_down_face:

1 like

D’ accord. Dat is begrijpelijk. We stellen het doel bij.

7 likes

Wat een mega mooi horloge. Indrukwekkende specs voor de prijs.

1 like

Wat dacht je van een (2e hands) Tudor Prince?

Tudor Prince Date
€ 1.766

Ik weet het, iets kleiner dan je aangeeft. Maar de kwaliteit is top.

1 like