Advies gevraagd: Alleskunner 6k

Datejust met fluted bezel :ok_hand:

1 like

Ik zou gaan voor een datejust ipv een explorer. Net even wat meer uitstraling vind ik.

Wellicht een nieuwe Rolex OP?

1 like

De echte alles kunner voor dat budget.

9 likes

Reverso! N duoface. Ooit sportswatch, nu beschouwd als dresser. Maar met sporty bandje heb je zo terug n sportiefhorloge.
Alleskunner en nog cool ook

Waterdichtheid misschien n dingetje

8 likes

De Air-king kan ook van alles :grin:

10 likes

DJ hoort voor mij wel echt met fluted bezel.

1 like

Ik zou ook de OP overwegen. Heeft een beetje de dials van de GS en de SM maar is een Rolex. Een tijdloze meesterwerk voor het leven. (wellicht DJ. Dan kan ie bijna alles)

afbeelding

1 like

Explorer! Datejust was voor mij net teveel bling.

1 like

Dat heb ik dus bij die over het paard getilde OP…

Ik vind de zilveren dial met gouden numerals wel vet. Doet me denken aan die speciale modellen voor sjeiks.

Ik heb de drie horloges die je laat zien alledrie gehad (in iets andere vorm, maar zeer vergelijkbaar). De GS en Omega naast de Explorer. Die laatste is altijd gebleven, de andere niet.

Wat mij betreft is de Explorer gewoon de ideale (bijna) alleskunner. En veel mooier dan een DJ.

GS is mooi, maar vanwege het polijstwerk niet iets waar je altijd gerust mee rondloopt. Geen fijnafstelling in de band ook.
De AT is een mooi alternatief voor de Explorer en kan op leer ook, maar op lange termijn wint de Explorer het bij mij altijd.

7 likes

Ik vind de Explorer ook erg fraai, ook al meerdere keren gepast (maar nooit de knoop door gehakt). Maar als ik nu voor de keuze stond, dan kwam er toch een Aqua terra. 38 mm met blauwe dial en een mooie leren band.

1 like

Topic aan het doorscrollen of iemand dit al had geadvisseerd👌Airking lang niet zo saai, lang niet zo fancy, best wel uniek, geen allemansvriend, perfecte keuze…?

1 like

Alle 3 meer dan top!
Maar ik zou kiezen voor de OP.

1 like

2 likes

Nooit echt serieus naar de AK gekeken maar eigenlijk ook wel heel mooi. En volgens mij ook nog wel redelijk verkrijgbaar toch?

OP!

13 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

Wordt geleverd op two piece canvas, maar als je er een Nomos Cordovan band en een Nomos Sport Bracelet bij pakt ben je met een beetje mazzel voor 3.000 Euro klaar. Het horloge is 200m waterdicht.

De canvas band is echt fantastisch, één van de betere die ik ooit gezien heb. De bracelet schijnt (ik heb 'm niet) comfortabel te zijn.

Uiteraard ga ik de 36,3mm versie aanraden, omdat die dankzij het all-dial ontwerp behoorlijk aanwezig is op de pols, maar de 40,3mm is er voor diegene met een wat grotere pols.

En met zeer plat in-house uurwerk.

13 likes