Ideale alleskunner idd! Heb er zelf niks meer bij nodig 
Denk dat al veel gezegd is.
Explorer is heerlijk under the radar. Bijna niemand die weet dat je een Rolex draagt. In tegenstelling tot bijv een dj. En saai maar dan wel weer een easylink band. Is er bij mij uit gegaan ivm een toekomstige upgrade.
AT 38 blue met een prachtig uurwerk.
Als ik vandaag de keuze gehad zou hebben tussen de Explorer of de AT zou ik t eerlijk gezegd niet weten. Explorer heeft betere lume en easylink. AT heeft bij far t mooiere uurwerk en betere gangreserve. De ‘teak deck’ wijzerplaat is absoluut prachtig.
En als laatste de Nomos die @Fate_Amenable_To_Change laat zien. Ook verkrijgbaar in andere kleuren. Ben je geen wis ken je Nomos waarschijnlijk niet en persoonlijk vind ik dat Nomos erg veel bang for the buck biedt.
Just my 2 cts
Bij de Oris ben je met krap 2k al klaar, beetje stout randje ook nog eens.
Draag hem tegenwoordig vaker dan de Explorer!
De Explorer is wel de meest sterke in de wereld van de alleskunners.
Maar idd, voor de hand liggend…
Bedenk wel, dat is niet voor niks!!
Dittum. Ga je grote blij mee zijn. Waarom afwijken om het af te wijken? Gewoon doen!
Explorer I 39mm 214270 MKII zonder enige twijfel! 

Die kan ik echt niet stijlvol noemen. 
Stijlvol op je ogen…
Ja, ook mooi horloge. BB58 zou dan de kanshebber zijn denk ik. Duiker staat nog wel op de wishlist maar niet voor nu…
Explorer 214270 lijkt me de beste keuze. Deze kun je ook nog binnen afzienbare tijd bij de AD geleverd krijgen
Ook prachtig, en een modern ikoon inmiddels.
Dacht ik ook direct aan. Staat volgens mij een mooie op mp (geen connectie met verkoper). Gezien mijn andere horloges, wil ik de ingenieur met de witte wijzerplaat 
Ai, die laatste foto is iets mis met de date?
Wel een favoriet die Ingenieur overigens, maar
Samenvatting
Die wint het ook voor mij niet van de Explorer qua looks. and I said it before,
Ik mis een datum op de Explorer, daarom niet geschikt voor mij als daily.
Ik vind de Zenith Espada die hierboven werd genoemd een interessante tip btw, ken ik niet maar spreekt me wel aan!
Edit: ik zie dat voor TS de datum geen must have is, dan zou ik ook zeggen: pas de Explorer eens en kijk of de klik er is!
De Explorer! Lijkt mij een uitstekende aanvulling op je huidige collectie.