Advies gevraagd; alternatief voor Sinn vouwsluiting

Beste mensen,

Sinds ongeveer een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Sinn U2 S (emz 5) :point_down:

Dit horloge heeft een prachtige stalen (tegimented, als dat al een woord is) stalen band. Echter ben ik onrustig als het om horloge banden gaat en ik ben van plan twee siliconen/rubberen banden van Sinn erbij te kopen (unne rooie en een zwarte) De banden zijn 22mm breed can Lug tot het eind.:point_down:

Navraag bij Sinn leert dat de banden 70 euri per stuk kosten. Prima prijs (in mijn ogen). Nu zou ik daar ook graag een vouwsluiting bij willen kopen.

Sinn mailde dat de sluiting een slordige 260 euro gaat kosten… Ik vind dat nogal wat voor een sluiting.

Ze hebben bij Sinn een kleine en een grotere (met duik extentie). Zie hieronder de sluitingen (maar dan in het zwart).

Goed, een zoektocht naar een alternatief heeft me bij Strapcode gebracht. Alwaar ik dacht een goed alternatief gevonden te hebben voor 53 euro (exclusief verzenden en invoeren) Maar, in deze sluiting passen banden tot 3.5mm dik… Laat de Sinn band nu 4.7 mm dik zijn (specificaties volgend Sinn).

Wie heeft er een tip/advies voor een alternatief voor de Sinn sluiting. Het moet (hopelijk) toch mogelijk zijn om voor rond de 100 euro (willekeurig gekozen bedrag wat ik nog acceptabel vind om uit te geven aan een sluiting) een prachtige/stevige geschikte vouwsluiting van 22mm breed met ruimte voor 4.7 mm dikke rubberen band te vinden?

Alvast hartelijk dank voor uw tips en adviezen.

Iemand?

Simpel op zo’n mooi horloge hoort de echte van Sinn.
En ja dat kost wat maar dan heb je ook wat.
Anders moet je een Seiko kopen met rubber band.
Dan ben je goedkoper uit.

Ik zou ook niet gaan experimenteren. Sinn maakt goede kwaliteit banden en sluitingen en die kosten wat. Beknibbelen zal uiteindelijk eindigen in yeleurstelling denk ik. Wellicht kan je wel via 1 van de NL verdelers van Sinn de bamd bestellen. Scheelt mogelijk verzendkoaten.

Groeten
Rutger

Ik zou ook voor de Sinn versie gaan. Je kan hem makkelijk overzetten naar andere geschikte straps. Dat de strap off-brand is kan ik erg goed mee leven, maar de buckle/clasp moet wel bij het horloge horen (vind ik).

Toch altijd leuk die vrijdagmiddag borrel :yum: :beers: :crazy_face:
Proost :grin:

Een sluiting is meestal duurder dan de band, jij zoek meer naar iets dat dezelfde prijs heeft.
Misschien ergens ander rubberbanden en sluiting kopen, dan ben je zeker goedkoper uit.
Ken zlef niet de sluitingen van sinn dus daar kan ik niets over zeggen, de keuze is reuze.

Ik zou ook voor de originele gaan. Na wat wikken en wegen heb ik deze week ook een Omega gesp gekocht voor op mijn horloge. Kost wat, maar dan heb je het wel allemaal ‘passend’.

Inderdaad niet voor gratis. Heb ook een getegimenteerde vouwsluiting van de U50 besteld voor mijn EZM 2. Als ik me goed herinner was dat kreng incl. verzending ook meer dan 300,- …Es ist was es ist, sagte Sinn.

Informeer eens bij Bernd van classic-watch.de.
Original Sinn, maar in mijn ervaring altijd een paar tientjes goedkoper.
Aardige kerel ook…

1 like