Gelukkig snapt mijn vriendin mijn horlogeobsessie steeds meer. Laatst vroeg ze of ik wel een zwart horloge had… mijn antwoord: “Nou nee, maar nu je erover begint, ik heb wel wat leuks voorbij zien komen.”
En zo kwam ze op het idee om voor mijn verjaardag te gaan shoppen voor een zwart horloge (tu), maar ik moest dan wel aangeven wat ik leuk zou vinden.
Zelf kwam ik al uit op o.a. een Ball Watch en een Traser, idd beide met Tritium. Om haar niet teveel op kosten te jagen valt denk ik de Ball Watch Diver GMT al af. Maar graag zou ik weten of jullie nog tips hebben voor zwarte (PVD) horloges, liefst met tritium. Mechanisch of quartz maakt me niet uit, gezien ik het horloge ook op vakantie wil gebruiken heeft misschien zelfs quartz wel de voorkeur
Even wat foto’s van wat ik leuk vind (de Traser vind ik zelf erg geslaagd en mijn vriendin vindt die ook mooi, maar ik wil graag weten wat er nog meer mogelijk is):
PS - weet iemand of Ball Watches een dealer heeft in Nederland (of misschien Duitsland net over de grens) ?
De Seiko flightmaster is erg mooi - maar ook erg GROOT en geen tritium (ik zag dat er ook nog een staal met witte wijzerplaat te koop stond (die vind ik dan weer mooier dan een zwarte Flightmaster).
De Black Traser is inmiddels al verkocht - ik zag 'm ook voorbij komen
Zou als ik je was zeker die flightmaster niet nemen. Veel te druk. De Traser is ook universeler. Met een leren bandje heb je hem 24 uur om. Het is erg prettig om 's nachts te kunnen zien hoe laat het is zonder je partner wakker te maken. Bovendien is het een mooi design. Je kunt ook naar een Damasko kijken. Die vind ik ook heel prettig…
@Marcoins
ohja, het budget. Wel de term genoemd maar niet het bedrag. De Traser is 350 euro en dat vond ze wel een acceptabele prijs. Dus ik denk dat ze rond de 400 geen probleem vind (en anders verpandt ze maar de Speedy reduced die ze van mij heeft gekregen )
@44magnum
Casio G-shocks (in vele gedaanten) vind ik ook wel gaaf - zou dan eerder gaan voor een GA100 (geloof ik, die met de witte wijzers) of eentje met alle toeters en bellen zoals hoogtemeter e.d. Maar voor nu zoek ik iets van zwart metaal.
De seiko BFK is er ook in 't zwart. Een kwalitatief hoogstaand horloge. Kinetisch, krasvast en zeer accuraat. Kijk even bij Rob. Geen tritium maar daar heb je Traser en zo voor.
Ik zie nu pas dat ik in mijn openingspost de verkeerde Traser heb geplaatst. Daar staat de automatic - die ik wel heel mooi vind, maar die staat niet meer op hun site.
@marnix.moed
Die phantomklok met 48 mm is wel erg VET - beetje Panerai-achtige kast, ben benieuwd wat voor prijskaartje daaraan hangt.
Edit: iets boven de 500. Wel interessant, maar ik ga toch liever voor military look
Ja, ik vind die Ball ook super. Ben wel benieuwd naar de prijs en of er een dealer is te vinden in Nederland. Ben bang dat de Ball ruim boven het budget uit gaat komen.