Is het raar dat iemand eerst betaald wil worden? Als hij 100 horloges per jaar bestelt omdat een klant graag dat horloge wil hebben, maar hij niet op voorraad heeft, en er wordt uiteindelijk niets afgenomen, dan lijkt mij dat bad for business.
Dat iemand adverteert met een horloge dat niet daadwerkelijk op voorraad is, vind ik wel wat van. Maar dat is een heel andere discussie.
@Spoon1, ik ben het even kwijt, ten aanzien van wat streek ik mijn kop in het zand?
(Of gaat het niet over mij? )
Dit soort bedrijven leven bij een goede reputatie. Dat is echt wel te vertrouwen hoor. En je kunt natuurlijk niet en de laagste prijs en de beste service bieden. Maar goed, als het voor jou niet goed voelt, niet doen.
Toch interessant (voor wie er interesse in heeft )
Wow wel 28 reviews. Ja dat moet haast wel kloppenā¦
https://nl.trustpilot.com/review/www.chrono24.com
Vergeet ook niet dat de meesten die een positieve ervaring hebben geen feedback zullen achterlaten.
Mensen met een negatieve ervaring doen dat meestal wel.
Daarbuiten koop je ook niks van Chrono24, maar is het enkel een advertentiebord waar anderen hun waar opprikken. Deze taak vervult het bedrijf goed, maar als je dit portaal gebruikt om de laagste prijs te zoeken maar wel snelle en tegemoedkomende service verwacht, dan is de kans aanwezig dat je verwachtingen niet gehaald worden.
De aanleiding van dit topic laat wel zien dat Chrono24 niet een perfect bedrijf is, maar werken voor commissie geeft eenmaal perverse prikkels.
Is het wel veilig zoān duur horloge aan te schaffen in Nederland?
Ik lees hier allemaal berichten van diefstal in huis en van de pols. Zelfs filmpjesā¦
Ik zou het niet doen!
Mensen zijn sneller geneigd negatieve beoordelingen te schrijven dan positieve, die negatieve beoordeling zijn als een uitlaatklep. Maar hebben ze wel 100% recht een negatieve te schrijven, bedoel, dat is misschien hun ervaring, maar er zijn 2 partijen in een discussie⦠Wie heeft er gelijk?
Wat ik van ebay gemerkt heb is dat feedback echt 0.0 uit maakt.
In de zin van . . .?
Ik weet niet hoe het op chrono werkt. Maar er zijn genoeg verkopers die troep aanbieden en gewoon een 100% score hebben. Sommige verkopers hebben geen 100% score en dan is dan echt om onzinnige reden als het horloge vind ik te groot, of ik kon met mn vintage horloge niet duiken.
Ik zou geen horloge meer kopen. Niets en niemand is te vertrouwen.
Dat doen toch een heleboel handelaren op C24?
Ik ben ook niet zo kapot van Chrono24 als bemiddelaar. Dat trusted checkout voeg helemaal niks toe. Althans niet vanuit de koper. Het geld wordt namelijk vrijgegeven wanneer er door bv. PostNL de status ābezorgdā wordt gegeven. Of je dan daadwerkelijk je horloge in de staat ontvangt zoals geadverteerd of een baksteen maakt niets uit.
Als ik iets moois zie, neem ik altijd gewoon direct contact op met de partij die de advertentie heeft geplaatst. Dan kan er ook altijd nog wat meer van de prijs af omdat de 5% fee voor Chrono niet betaald hoeft te worden.
Zo is dat!
Dat zal, maar op een platform met professionele verkopers betekent een dergelijk aantal positieve reviews wel dat ze waarschijnlijk geen bakstenen opsturen in plaats van een horloge.
Dit is dus reinste onzin. Heb je dit uit eigen ervaring?
Want ik moest een bevestiging geven via de chrono site en pas toen werd het geld overgemaakt naar de andere partij.
Klopt, maar als ik me niet vergis wordt de track&trace gebruikt als je dit na x aantal dagen nog niet hebt gedaan.
Dat is toch niet meer dan logisch? Anders zou de koper ook het hele proces kunnen gaan gijzelen.
Klopt, had deze toevoeging gedaan om aan te geven dat de waarheid ergens in het midden ligt .