Advies gevraagd beschadiging nieuw horloge, Chrono24 -> Verkoper dreigt met 'legal assistance'

Man, doe het toch gewoon niet.

Dit wordt een regelrechte angstgegener voor je.

2 likes

Doos ongeopend? Hoe kom je daarbij? Ga daar maar niet vanuit.

Horloge is untouched, ik weet wat dat betekent, maar wat versta jij eronder?

Ik zou het ook niet doen als ik jou was, het wantrouwen en de paniek straalt er vanaf.

Oh ja:

Jij moet de ontvangst bevestigen. Dat doet Chrono niet voor je. De enige uitzondering kan zijn dat jij het horloge al 11 dagen hebt en nog niet op “horloge is afgeleverd” hebt geklikt en de verkoper gaat daarover vragen stellen. Verder niet!

Als jij het horloge ontvangt, moet je dat bevestigen. Als je dat op dezelfde dag doet, heeft de verkoper na 8 dagen zijn geld. Vanaf moment ontvangst heb je dus nog 14 dagen om het te retourneren. Dan komt het geld dus van Fabel.

Helaas heb ik ook wel eens slechte ervaringen gehad met een grijze handelaar (niet zo slecht als in dit topic overigens).

Tegenwoordig waardeer ik de “rust” van het kopen bij een AD. De garantie is prettig en op veel modellen is het wel gewoon mogelijk om een leuke korting te pakken (zonder al te veel gedoe) waardoor de prijzen dichter bij die van de grijze markt liggen dan je zou denken. Daarnaast kan je binnen lopen en van alles passen. Ik zit er makkelijk 30 minuten horloges aan en uit te doen die ik anders nooit zo goed had kunnen vergelijken (je zou natuurlijk hetzelfde kunnen doen en dan achteraf alsnog online grijs kopen, maar dat is ook niet helemaal fair).

Het belangrijkste verschil is misschien wel dat het kopen van een horloge gewoon leuk is op die manier. Als het niet zo een duur horloge is vind ik het niet de moeite waard om een paar honderd euro (minder?) te besparen. Als het om een wat duurder horloge gaat zijn de prijsverschillen vaak groter maar loop je ook weer risico over een groter bedrag.

Vertrouwde handelaren binnen Nederland waar je goede ervaringen mee hebt is natuurlijk een ander verhaal.

Het is hier al tig malen gemeld het geld blijft op die rekening tot het pakketje bij jou is toegekomen, jij moet dan melden aan Chrono24 dat het pakket is toegekomen en dan wordt het geld op de rekening van de verkoper gestort. Maar nogmaals als jij zoveel angst hebt dat er ook maar iets kan mis gaan moet je echt niet online kopen maar ga gewoon naar een winkel en koop daar lekker een horloge na het goed bekeken te hebben.

https://fa-bel.com/cat/index/sCategory/121

Dit is de website van Fabel (en de pagina van GlashĂŒtte), kijk daar eens of het horloge van jouw keuze er niet op staat indien wel, maak een afspraak met hen, ga naar Berlijn (Leibnizstraße 32 10625 Berlin) bekijk het horloge goed en koop het. Geen probleem met wachten, geen zorgen dat het horloge niet zou voldoen aan je wensen

@Horloge17 [quote=“Horloge17, post:125, topic:97039”]
Het is hier al tig malen gemeld het geld blijft op die rekening tot het pakketje bij jou is toegekomen, jij moet dan melden aan Chrono24 dat het pakket is toegekomen en dan wordt het geld op de rekening van de verkoper gestort.
[/quote]

Ja, en er is ook gemeld dat direct nadat het pakketje overhandigd is de leverancier belt en het geld naar de verkoper overgemaakt wordt.

Ik neem aan dat jij ongeveer weet wat die klokjes van GlashĂŒtte kosten; dat vind ik nou net even te veel om te zeggen: we nemen het risico.

Dus dat pad ga ik dan inderdaad maar niet op, denk ik.

Afreizen naar Berlijn: dat is inderdaad een optie.

(En uiteraard hebben ze 'm daar of kunnen ze zorgen dat 'ie er ligt . . .).

Maar een AD: ook een optie.

Ik wacht eerst nog even het antwoord van mevrouw Guerin af.

(Er is ook een mevrouw Guerlin, google dat. :joy:)

En welk antwoord hoop jij dan van te krijgen?

GlashĂŒtte Original in Nederland:

Tourbillon Boutique Amsterdam
P.C Hooftstraat 72
1071 CB Amsterdam
+31 20 675 73 48
Amsterdam.tourbillonboutique@nl.swatchgroup.com

https://www.tourbillon.com/ne/stores/amsterdam/

GlashĂŒtte Original in BelgiĂ«

Colman Jewelry & Watches
Elizabetlaan 17
8300 Knokke - Belgium
+32 50 / 96 96 44
knokke@colman.be

https://colman.be/NL/watches.aspx?ma=4332&se=1&st=ma,

Anders wordt het toch een reisje Duitsland indien je een AD zoekt :wink:

In Aken zit ook een AD :wink:

Maakt me op zich niet eens zo heel veel meer uit, maar ik heb in hoge mate het idee dat ze er omheen draaien/draait.

Daar houd ik niet van; ik stel een vraag en wil een duidelijk antwoord.

Ik wil gewoon weten hoe het zit.

(Misschien voor meer mensen hier prettig om van hun te horen hoe het zit.)

1 like

Ik heb je het antwoord al gegeven

Een advies wat voor meer liefhebbers zou kunnen gelden:
‘Koop je horloge in een prijsklasse waar je je comfortabel bij voelt’

3 likes

Fabel biedt horloges aan met een fikse korting ten opzichte van list. Waarschijnlijk gaan ze dus voor grote volumes met relatief kleine marge. Het is dan dus niet in hun belang om veel tijd te steken in het beantwoorden van dit soort vragen. Overigens zullen we uit ervaring waarschijnlijk ook weten dat de ‘klanten’ die veel vragen, uiteindelijk niet kopen

1 like

Ik snap dat Jan liever antwoord heeft van miss Guerin
 :wink:

2 likes

Soortgelijk verhaal hebben we hier eerder gehad
waar uiteindelijk de verkoper mededeelde het horloge niet meer te verkopen aan de “spammer” :see_no_evil:

Je weet nl al van tevoren dat dit soort deals gedoemd zijn te mislukken.
Heel veel tijd kwijt aan communiceren maar uiteindelijk niks verkopen.
Of je verkoopt uiteindelijk en wordt de deal teruggedraaid omdat het horloge met een loep wordt geĂŻnspecteerd en afgwezen vanwege een haarlijntje of verkeerd uitgelijnde bezel.
Ik zou ook passen voor zulke kopers.

2 likes

Onder de “prijs” is vaak al een slecht voorteken

Ja precies dit inderdaad.

De verkoper heeft 688(!) beoordelingen op C24. Dat betekent niet dat er niets mis kan gaan, maar wel dat het vrij waarschijnlijk gewoon een decente verkoper is.

En anders:

:point_up:

2 likes

De dame neemt er wel de tijd voor. :thinking:

Of heeft mij al afgeschreven, als klant . . . :confused:

Als je nog even geduld hebt is hij al verkocht aan iemand anders en is je probleem van de baan
 :wink:

Heb al vaker op C24 gekocht, ook duurdere horloges
 is een prima site voor je aankopen hoor.

En, denk je echt dat het horloge bij de AD, nog nooit uit de doos is geweest om hem aan iemand te tonen of laten passen? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Misschien moest ze even verwerken om een tekst volledig in hoofdletters voor ogen te krijgen. Overigens verwacht ik bij weinig bedrijven binnen een dag een antwoord, zeker als het een prijsvechter betreft.
Verder leert de site van Chrono24:

De handelaar wordt pas betaald als u het horloge heeft ontvangen.

Het is dus geen afterpay waar je eerst kan besluiten of je het product houdt voordat je betaalt. Natuurlijk kan je wel gebruikmaken van het retourrecht, maar dit is bij iedere koop op afstand zo. Zelf gebruik ik Chrono24 vooral als zoekmachine om juweliers te vinden.

1 like

Sorry BMWX6M ( . . .), maar zo werkt het dus niet.

Hij gaat pas naar een betreffend horloge op zoek als ik geld overgemaakt heb.

Er ligt daar nog helemaal geen horloge.

En wat er niet ligt kan ook niet verkocht worden.

Overigens stelde ik voor dat ik wel naar Berlijn wilde komen om zo’n horloge bij hun op te halen.

Reactie:

Wenn Sie vorher bezahlt wird gerne. 10-14 Tage Lieferzeit.

Boezemt zo’n tekst vertrouwen in?

Volgens mij zijn vriend Fabel en ik wel een beetje klaar met elkaar.

image

Staat die 1124 voor het aantal verkochte horloges?

De score van die 688 reviews is prima, maar . . .

(Klopt, ik ben (schade/schande) een beetje een voorzichtige, argwanende, mopperende oude man . . . :face_with_raised_eyebrow:)

1 like