Advies gevraagd beschadiging nieuw horloge, Chrono24 -> Verkoper dreigt met 'legal assistance'

Eerder deze week nog. Ik had niks doorgegeven en binnen het uur van aflevering kreeg ik deze mail:

Waarna het geld gelijk werd vrijgegeven. In dit geval geen probleem, omdat alles perfect ging met SeriousWatches. Maar het maakt voor mij trusted checkout een wassen neus.

2 likes

Hmm vervelend. Dan neem ik:

Terug. Hoeveel dagen na binnenkomst zat er tussen?

30 minuten denk ik, na aflevering PostNL tot de email. Email was van 09:52. Post komt meestal tussen 9:15-9:30. Misschien werkt dit wel alleen met bepaalde vervoerders oid? of tot bepaalde bedragen (was erg laag)

Ik kan je zeggen dat het bij substantieel hogere bedragen ook zo gaat.

Overigens heb ik nergens kunnen achterhalen dat dit bericht betekent dat het geld ook daadwerkelijk op dat moment wordt vrijgegeven aan de verkoper. Het zou best kunnen dat chrono het geld nog wat langer vasthoudt zodat koper tijd heeft om een conflict te kunnen openen als dingen niet kloppen.

Direct daarna was de status op de Chono24 website ook direct gezet op transactie voltooid. Ik ging direct zoeken namelijk, omdat alles in orde was en ik het geld vrij wilde geven. Dit hoefde echter niet. De Transactie was al voltooid.

2 likes

Verkopers met 100en beoordelingen op Ebay hebben inderdaad soms en paar mindere beoordelingen maar die kun je dan ook lezen en dan kun je daar zelf je conclusie uit trekken… beoordelingen als ā€œik kon niet duiken met m’n vintageā€ en ā€œhet mechanisch horloge liep niet toen ik het uit z’n doos haaldeā€ beschouw ik als niet bestaande (beoordelingen lezen is ook een beetje een kunst, want als je maar lang genoeg zoekt zul je altijd wel een negatief commentaar vinden als de ā€œgezochte partijā€ groot genoeg is :wink:).

Die dame heeft vandaag dus ook niet gereageerd. :slightly_frowning_face:

Vind ik toch opmerkelijk.