Advies gevraagd bij aankoop Rolex Ex11 16570

Goedemiddag,

Ik heb een Rolex Explorer 2 (16570 wit) op het oog bij Filipucci uit 2008 in zeer nette staat met box&papers voor €3900. geen service gehad, zit een jaar garantie op. Is dit een nette prijs? Wat vinden jullie?

Is denk ik een beetje afhankelijk van wanneer hij service heeft gehad of is hij nog nooit voor een service geweest ? Want 3900 plus een service vind ik een hoop geld

Prijs is redelijk oke voor bij een handelaar.

Exp2 altijd goed:
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/92EBD37E-18F0-4E49-B698-E10A23C79A56_zpshnf0spjv.jpg.html][/URL]

1 like

Als het om het horloge gaat wat hij op de foto heeft staan, kan het volgens mij niet van 2008 zijn.
Horloge heeft namelijk pin holes in de kast, dus moet ouder zijn.

mvg. Hans

Klopt, deze is niet van 2008. Er staat ook verkocht in 2008, zal dus een stockexemplaar geweest zijn. Niet ongebruikelijk bij de 16570.

Klopt, ff gebeld met de zaak. Niet echt vriendelijk te woord gestaan door een wat jongere stem.Wist me niet te vertellen sinds wanneer de lugholes er niet meer in zitten. Het betreffende horloge heeft ongeveer 10 jaar op de plank gelegen. Ik zie dus af van de bezichtiging en zal daar niet snel een horloge kopen. Gevoelsmatig geen positieve ervaring terwijl het mailcontact het dhr Filipucci zelf wel keurig liep…

Misschien dat je juist net de jongste bediende aan de lijn kreeg en dat dhr. F. je wel alles kan vertellen? Of had je er los van de verkoper in kwestie al geen goed gevoel gevoel/twijfels bij die hierdoor alleen maar versterkt werden?

Een beetje van beide, Het “lage” bedrag voor een horloge uit 2008 deed bij mij al alarmbellen rinkelen.Tijdens mijn eerste gesprek wist een verkoper me niet te vertellen waar de prijs op gebaseerd was i.c.m.hetzelfde horloge uit 1999 die dezelfde prijs had. Waarnaar ik over en weer nog mailverkeer heb gehad. Voornamelijk over inruil. Toen ik net weer belde werd mijn gevoel versterkt doordat ik aan productiedatum denk en niet aan verkoopdatum. “ze vermelden altijd de verkoopdatum bij tweedehandse horloges”. Dat is pertinent niet waar. Ik ken daarentegen louter positieve verhalen over dhr Filipucci zelf vanuit diverse fora.

Aha, helder. Met name het niet kunnen verklaren van de prijsovereenkomst met dat oudere horloge zou mij ook doen wegrennen.
In elk geval bij horloges in deze prijsrange.

1 like

Ik zou me als ik jou was nog even goed verdiepen in de 16570. Met name over de SEL (solid endlinks) en de lugholes is een hoop geschreven.
Als je dan weet wat je precies wilt is het makkelijker zoeken. Met of zonder SEL/ rolex rehaut enz.

2 likes

Net als alle andere verkopers laat Filipicci ook wel eens (flinke) steken vallen. Voor mij iig reden om hem over te slaan als ik eens op zoek ben naar een aankoop.

1 like

Als ik het goed heb, heeft de 2003 het beste van beide werelden. Lug holes én SEL.

1 like

En het is een Rolex dus wat wil je nog meer? :smile:

Haha, sarcasme Sammie? We hebben ze niet allemaal in de kluis liggen te verstoffen…ik ben bewust op zoek naar bepaalde modellen…

Explorer II pre-facelift is 3500,- een nette prijs. Zeker met doos en papieren.
Voor pak en beet 4000 zou ik persoonlijk een latere pre-facelift willen met RRR binnenring.

1 like

Dan wel particulier, een nette (met recente service) bij een horlogier zal moeilijk (niet) voor < 4k te vinden zijn en met de naar alle waarschijnlijkheid aankomende prijsstijging zal dit helemaal vergeten kunnen worden.

Een klein beetje mr. President… :wink:

1 like

Ik wil een 100% 114060 nieuw (maand of 4 buiten budget) dus dacht ik “tussendoor” een 16570 (laatste model voor de 216570) te halen. Altijd al een “dikke klatser” gevonden…Maar ik voel nu al aan m’n water dat ik gewoon wacht en dan kan het zomaar zijn dat ik een 116334 haal met blue stick dial. Staat ook al eeuwig op m’n verlanglijst. Dit alles terwijl ik gek ben op m’n Omega AT maar die niet stoer genoeg vind voor sommige situaties( lees: ik ben er voorzichtig mee, wil er geen krassen op en een Rolex mag/moet IMHO krassen hebben)…tja, dat ellendige virus hé? :wink: prijsstijgingen worden IMHO het hele jaar door verwacht…zo gek dat iedereen roept dat die eraan komt (terwijl ze net geweest zijn) maar niemand weet wanneer die nou echt komt…

Een man naar mijn hart!

De prijsstijging begin dit jaar had volgens mij vooral te maken met de stijging van de Zwitserse frank.

Idd weet niemand of en wanneer er weer een prijsstijging aan zit te komen, maar de geruchten Europawijd doen deze maand vermoeden.

1 like