Advies gevraagd bij de zoektocht naar een mechanisch horloge

zozo 2 keer bewijs :wink:

enigszins vergelijkbaar met de Meistersinger met Unitas uurwerkje zijn de Revue Thommen Airspeed horloges die op 't moment gedumpt worden op Ebay Duitsland:

http://cgi.ebay.de/REVUE-THOMMEN-Airspeed-HAU-ETA-Unitas-6497-Silver_W0QQitemZ8939240871QQihZ004QQcategoryZ10676QQrdZ1QQcmdZViewItem

Een 40,5mm kast met dubbel saffierglas, een 6497 uurwerkje in “soigné” uitvoering, dus met decoratie en geblauwde schroeven voor 355 euro (wijzerplaat zilver of zwart): misschien het overwegen waard?
Dezelfde verkoper heeft van hetzelfde merk ook 7750 chrono’s voor 500 euro, ook best aardig!

Edit: zie net dat een andere aanbieder de Airspeed in de aanbieding heeft voor 309 euro:
http://cgi.ebay.de/Revue-Thommen-Airspeed-ETA-Unitas-6497-Black_W0QQitemZ320004683107QQihZ011QQcategoryZ10676QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Groet

Bedankt Paul,

Inderdaad ook een goede optie gezien het mooie uurwerk. Het horloge zelf heeft verder een vrij sober ontwerp. Ik zit eerlijk gezegd nog een beetje te dubben tussen een dergelijke klok of bijvoorbeeld een Poljot Strela. Daar heb ik op het forum ook foto’s van gezien en dat is ook een erg mooi horloge.

Kun je stellen dat de aangeboden Revue Thommen Airspeed een heel erg goede prijs / kwaliteit verhouding bied? Ik heb ze elders ook nog wel duurder aangeboden gezien. Of om het wat directer te vragen. Gaan voor de mooie RT omdat het een topaanbieding is of gewoon kiezen voor de Strela omdat die misschien nog wel wat mooier is?

Gentleman please cast your votes! Ik wil wat kopen… (erg hé :wink:

Guus

Guus Schreef:

Gentleman please cast your votes! Ik wil wat
kopen… (erg hé :wink:

Gewoon kopen wat JIJ mooi vindt, Guus. Niet wachten op onze votes. En als je voor een Meistersinger gaat, neem dan eens contact op met Ruud van www.clockwise.nl, wellicht kan ie je een mooi aanbod doen. :slight_smile:

Natuurlijk moet ik zelf beslissen wat ik mooi vind, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit nu meer te dubben over design versus kwaliteit. Beide merken heb ik niet in het echt kunnen bekijken. Ze zijn ongeveer even duur.

De Strela (met Class 1 op de cijferplaat) vind ik mooier om te zien dus dat zou mijn eerste keus zijn. De minder doorzichtige achterkant met tekst erop vind ik jammer.

Wat een Revue Thommen Airspeed Unitas voor heeft is het wel erg mooi zichtbare Unitas uurwerk aan de achterkant en kwalitatief lijkt het me een erg goed product. Nadeel; minder mooi dan de Strela qua wijzerplaat en functies.

Dus met jullie votes bedoelde ik meer hoe jullie de kwaliteit van deze twee merken ten opzichte van elkaar inschatten. Dat kwam wat minder goed uit mijn vorige bericht.

Guus
PS: Duurdere klokjes wordt even niets. Zeker niet nadat ik gisteren met oom agent heb gesproken. Ik was ietwat gehaast om thuis te komen.

Je maakt er goed gedegen onderzoek van, leuk om zo te lezen.

De Poljot Strela reissue is inderdaad een mooi horloge. Voor de halfdoorzichtige achterkant zou je Julian van http://www.poljot24.de eens een mailtje kunnen sturen of hij bij het horloge een volledig doorzichtige achterkant zonder tekst kan plaatsen. Hij is altijd erg behulpzaam en het originele cover krijg je dan ook los mee geleverd.

Ik zou zoeken richting Meistersinger of Oris of Tissot.

Je kan ook eens kijken op www.chrono24.com en daar bij zoeken jou specificaties invullen die je zoekt. Ook kan je zoeken op merk en prijs. Heel handig dus.

Kijk ook eens bij Maurice Lacroix op die site, staan ook best leuke tussen voor nog geen 500euro. :slight_smile:

Succes.

KIjk dan eens naar de Strela uitvoering “Buran Skylark”. Bij deze is de glazen achterkant tekstloos ze heeft een mooie vintage uitstraling.

Arjay

Ik heb ondertussen een horloge gekocht. En eigenlijk iets heel anders dan ik zelf in eerste instantie had verwacht. Zo zie je maar weer, het kan vreemd lopen. Normaal ben ik niet zo van de gouden (goudkleurige) horloges maar deze sprak me erg aan.

Dit model heb ik gekocht:

http://www.poljot.at/webshop/catalog/product_info.php?products_id=532&osCsid=b29b4179f7999865d0fd06a14cf2c04b

Ik heb hem trouwens op Ebay gekocht bij Juri Levenberg. Daar stond hij echter afgebeeld met een erg lelijke blauwe band. Hoewel de communicatie wat moeizaam verliep heeft hij me verzekerd dat hij het horloge met deze band zal leveren. En anders zoek ik deze er wel bij, ik vind de combinatie namelijk erg mooi.

Het is dus een Russisch horloge geworden. Vooral de combinatie van de wijzerplaat en het zeer goed zichtbare uurwerk door het glas sprak me aan. En natuurlijk de vriendelijke prijs. Volgens mij is het een uitlopend model maar ik vind de wat strakkere wijzerplaat mooier dan de nieuwere, meer versierde, versie. Er zijn nog wat vergelijkbare modellen maar ik vind het ook wel mooi dat er niet zo nadrukkelijk Russische opdruk op staat. Het is er een met een 31681 uurwerk. Dat schijnt de bekende 3133 met een 24H uitbreiding te zijn :wink:

Volgens de verkoper is het horloge vandaag mijn kant op gegaan. Ik ben wel verschrikkelijk nieuwsgierig moet ik zeggen. Een beetje onverwachte keus mijnerzijds, dus ik hoop dat dat goed uitvalt.

Als hij binnen is post ik nog wel een plaatje van “mijn” exemplaar.

Bedankt voor alle adviezen en tips!

Groet,

Guus

je zult er zeker geen spijt van krijgen, alvast veel plezier ermee.

Tissot maar ook Hamiltin heeft mooie automaat uurwerken in die prijsklasse.
B.v. de Hamilton Jazzmaster serie, heeft hele mooie automatische modellen. met ETA of Valjoux uurwerken.