Graag advies gevraagd, ik heb een naar mijn idee een pracht horloge op het oog.
Namelijk een Breitling superocean heritage 44 mm .
Klok is ongedragen en kompleet met papierwerk etc.erbij , wordt op chrono24 aangeboden.
Particuliere verkoop uit het buitenland dus geen retour of escrow mogelijkheden .
Zijn er bedenkingen betreft het soort horloge qua uurwerk / model oid. en of de aankoop uit het buitenland van een particulier.
Graag zou ik wat reacties van forum leden krijgen die hier ervaring en of meningen over hebben.
van een particulier kopen geeft op C24 weinig bescherming. En check de prijs door een zelfde model te koop aan te bieden met dezelfde leeftijd etc. en kijk welke adviesprijs C24 voorstelt. Wijkt de verkoper daar ver vanaf vraag hem dan waarom. En reken bij aankoop van buiten de EU op de 21% extra BTW.
21% btw ben ik idd van op de hoogte , verkoop prijs ligt een stuk lager dan wat er gemiddeld voor een gedragen horloge gevraagd word.
Verkoper geeft aan dat het een kado is geweest en al die tijd ongedragen in de “kast” heeft gelegen en nu deze wil verkopen voor een lage prijs om snel tot een deal te komen .
1e : particulier zonder wat voor chrono24 kopers zekerheid is iets wat toch een ding is
2e : uit het buitenland ( ver weg) is ook wel een ding
3e : erg lage prijs
4e: ik weet nou niet of er van dit model nu ook van die super clone horloges gemaakt worden en op een foto is dat erg lastig te bepalen.
4e: wie weet is de foto echt en de klok in de doos een clone.
Je bedoeld die foto van de Breitling garantie activatie.
Ok . Dan heb je dus de chrono24 advertentie gevonden
Wat vind je van het land van aanbieding , zou dat te vertrouwen zijn?
Dat is ook idd logisch, land mag idd niet uitmaken het gaat altijd om de persoon.
Misschien dat er nog af te spreken is dat het wel via de chrono24 escrow rekening gaat, dan is het meer te vertrouwen denk ik.
Maar dan zit ik nog steeds met het model , is dit een type waar er valse van in omloop zijn die als super clone door gaan of is dat iets waar niet echt problemen mee zijn te verwachten
Waarbij… Wat heeft de Escrow service met het buitenland te maken? Er zijn zat Japanse dealers op Chrono24 waarbij je zonder probleem de C24 Escrow service kunt gebruiken. Ik heb dit ook met particuliere verkopen uit Frankrijk en Portugal gedaan, dus ik snap het probleem niet.
Bij twijfel niet doen.
Al moet ik wel zeggen dat het land van herkomst mij wel iets zegt over de mate waarin ik verkopers meer of minder het voordeel van de twijfel geef.
Dat moge zo zijn, maar dat is een keuze van de verkoper. Een hele slechte keuze, wat mij betreft.
Waar is “het buitenland” als ik mag vragen?
Had ik al “bij twijfel niet doen” gezegd?
Wat wil je horen? Wil je gerust gesteld worden en het toch doen, of wil je er vanaf gepraat worden? Er zijn hier al veel reacties geweest in de trent van “niet doen”, “bij twijfel niet inhalen”, en “als het een verdacht lage prijs is niet doen”, maar ik merk dat je nog steeds zoekende bent.
Als je dat ding wilt kopen, doe dan gewoon yolo, maar graag niet op mijn advies.