Advies gevraagd: Cadeau voor afstuderende zoon

Effe out of the box, voor mij zou het een chique (vul)pen zijn met gravering van alleen zijn initialen. Geen datum, maakt imho de pen gelijk zo… gedateerd :blush:

Moest het een horloge worden, dan zou mijn tip zijn om een selectie te maken (anders wordt het nog een Apple Watch en dat kunnen we natuurlijk niet hebben :wink:) en een middagje met em gaan stappen om ze uit te proberen.

Mocht je em toch willen verrassen, dan zou ik kijken wat ie ‘nodig’ gaat hebben. Gaat ie bij een bank op kantoor werken? Dan zou een wat chiquer netter horloge beter passen. Een nette Frederique Constant, Maurice Lacroix, of Tissot zouden dan best in het budget passen.
Gaat ie uhm… op een boorplatform aan de slag als monteur, dan zou een stevige G-shock, Inox, ofzo beter van pas komen.
Of misschien gaat ie de hele wereld rond als consultant bij een internationale organisatie, dan lijkt me een worldtimer of GMT horloge me een passend kado (of als ie niet into mechanisch is een Astron, Satellite Wave of Casio’s GPS-RC hybrid).
Wil je em meer iets geven voor de bijzondere gelegenheden, dan zou ik een (daar komt dat woord weer…) een tijdloos horloge geven wat em nu mooi past, maar ook over 50 jaar niet zal misstaan. Ik denk dan aan een Tissot Visodate of Junghans Maxbill. Of als het iets meer casual stoer mag zijn, lijkt Damasko me ook een goeie. Die zal er over 50 jaar misschien nog steeds als nieuw uitzien…

4 likes

En als het goed is blijft ie er ook altijd als nieuw uitzien.

Ik weet niet of je meerdere coupons mag combineren, maar ze hebben d’r meer http://www.icodes.co.uk/Jura+Watches/Voucher+Codes.html, waaronder Coupon Code: FREESHIP:
Luxury Watches, Free Worldwide Shipping
Starts: 2016-07-25 00:00:00
Expires: 2017-07-27 10:01:07

Oh wacht… Luxury… :thinking:

1 like

Een keer eens wat anders, een Roamer Searock?

1 like

Nou Jurgen je hebt al heel veel mooie ideeën gehad, ik kan er zelf weinig aan toevoegen, behalve nog even te zeggen dat ik het een superleuk idee van je vind! :thumbsup:

Ik sluit mij helemaal aan bij een Sinn 556, bij voorkeur dan voor een 556a. Past in het budget, tijdloos design, leuk voor jong volwassenen en staat goed op vele soorten banden.

4 likes

Tja, lastige vraag. Over wat voor type zoon gaat het qua (kleding)stijl e.d. Als het een punker is zou ik eerder naar Bell&Ross Skull kijken of zo… :yum:

Maar niet iedere pas afgestuurde niet-WIS wil met bijvoorbeeld een Nomos lopen natuurlijk.

ligt eraan, je hebt laatbloeiers die zeer oud afstuderen. Ik vind het een prachtig horloge, maar zou het je enige horloge zijn, dan voornamelijk voor wat oudere mannen.

Deze mogen er ook wezen denk ik

Stowa Ikarus

Seiko grand cocktail

Goede suggestie. Klein detail: de foto is alleen van de 656 :slight_smile: Mijn eerste liefde. Nog ietsje mooier dan de 556 wat mij betreft, wordt helaas niet meer gemaakt.

1 like

Haha scherp. Ik zie het nu ook…

Voor een jonger iemand is het merk van het horloge wellicht toch ook wel belangrijk.

Klopt. Vandaar Longines of Oris😉