Volgens mij zijn de wijzerplaten niet helemaal hetzelfde en had je het over funky groen
Wie wil er nou een dresswatch met centrale seconde…?
Is de traditionele HF-optie ‘budget oprekken’ al genoemd?
Ik wil er 1 met een centrale seconden omdat technisch gezien mijn chrono al een ks wijzer heeft. En het budget kan wel een beetje opgerekt worden maar dat is toch iets teveel
Oordeel vooral zelf
Nou en? Ik vind een small seconds ook mooier maar zoals zo vaak, kwestie van smaak. Net zoals een zalm-kleurige dial, vind ik niks aan. Succes met je zoektocht. Binnen jouw budget zijn er al een aantal mooie opties voorgesteld.
Nou en? Ik heb bepaalde ideeën over wat ik graag wil hebben en mijn voorkeur gaat nou eenmaal naar een centrale secondenwijzer. Ten eerste omdat ik dat mooier vind en ten tweede omdat mijn chrono al een ks heeft. Lukt het me niet om iets te vinden wat daar aan voldoet kan ik altijd verder kijken maar voor nu is dit wat ik in mijn hoofd heb zitten.
Is dat een harde conditie? Een mooie, goed onderhouden vintage Omega of Longines van een goede leverancier is zeker voor die prijs te krijgen en kan nog vele jaren mee.
Ben ik met je eens en het mag zeker ook vintage zijn. Het enige nadeel van vintage is dat ik ze nooit met een zichtbodem zie.
Nee, dat is inderdaad zeldzaam
Ik dacht ook: Nou en? Maar als jij een centrale secondewijzer mooier vind is dat dus de reden en niet omdat een ander horloge dat al heeft. Over smaak valt niet te twisten.
Hele dunne automaat.
Zichtbodem
Kleine seconde (naja datum…)
En datum
En complicatie.
En te duur.
Maar wie weet.
Bestaat het überhaupt? Je ziet ze tegenwoordig wel aftermarket voor ks/gs en sommige europese merken zoals Universal.
Geen hand opgewonden
Een datum
En inderdaad te duur
Voldoet helaas niet aan de eisen maar wel een heel mooi horloge.
Waarom wil je dat überhaupt?
Meestal zijn automaten dikker dus vanuit die pov snap ik m.
Omdat het me leuk lijkt om iets anders te hebben dan de automaten en quartzen die ik al heb.
Voldoet niet aan je eisen; geen secondewijzer, geen zichtbodem en iets boven budget.
Maar wel edelmetaal (wit/rose goud), 38 mm, dress en handwinder.
En anders gewoon een plaatje omdat ie zo mooi is.
De nieuwe Angelier mss? Maar daar zijn er nog niet veel details over.
Die was ik inderdaad al in de gaten aan het houden
Het idee is wel begonnen omdat mijn chrono een ks heeft om dan mijn dress watch met een centrale te hebben. Als ik die chrono niet had zou ik denk ik sneller de keuze hebben gemaakt voor een dresser met ks. Ik snap niet helemaal waarom er dan gezegd wordt “nou en?” Als iemand een idee heeft over wat hij wilt dan vind ik dat een beetje een rare comment omdat iedereen ideeën heeft over wat hij wel of niet wilt. Het is tenslotte een hobby en ik vind het leuk om over zulke dingen na te denken en verschillende vormen van uurwerk en design te hebben.