Advies gevraagd: duiker, 200m, automaat, <40mm

Hallo allemaal,

Ik wil graag een duiker aanschaffen als leuk vakantie en zwemhorloge voor niet te veel geld. Mijn voorkeur is:

  • minimaal 200m
  • kleur blauw óf juist wat gezellige zomerse kleuren!
  • automaat (evt quartz)
  • 40mm of kleiner
  • onder de 200 euro (nieuw of tweedehands)

Ik vind zelf Vostok niks. Ik wil ook geen een-op-een hommage. Citizen promaster heeft voor mij niet direct de looks die ik wil… Ik vind de Orient Ray II tof, maar eigenlijk wel nét te groot. Ik vroeg me af of jullie goede ideeën hebben? Of zijn mijn eisen misschien niet gangbaar met het budget?

1 like

Zoiets?

2 likes

Ik ben eigenlijk net geen fan van deze Citizens. Vind ze niet zo mooi🤭

1 like


Ben je voor E 100,00 klaar!!

heb je weleens naar de citizen promaster BJ7100 lijn?

op vgm dutyfreeisland shop is de -82E (GMT versie) 200 euro.

ik heb zelf over het horloge getwijfeld, echter kwam er toen wat anders langs waarvoor ik gegaan ben.

maar ik vind het een enorm no-nonsense uitstraling hebben en duidelijk hogere kwaliteit dan de “instap” modellen van citizen.

ik zie dat ze de 3 kleuren van de gmt versie (solar powered) op creation hebben onder de 200.
https://www.creationwatches.com/products/nl/citizen-world-time-218/citizen-promaster-bj7100-23x-world-time-eco-drive-200m-mens-watch-17386.html?currency=EUR&utm_medium=cpc&utm_source=google&gclid=CjwKCAjw_-D3BRBIEiwAjVMy7LrZkPn6WBGke6rSu3toVNRRuyPswQlYG8c7gBnUjRBV6D4ZFyr6phoCB40QAvD_BwE

is weliswaar 42mm, maar draagt niet enorm groot.

een ander is de sna411, niet officeel een diver, maar wel klein en 200m water resist. 42mm maar de lug to lug is enorm kort (45mm vgm).

ook voor het maat klok adviseer ik vooral om naar de lug to lug te kijken ipv de kast diameter, als het gaat om hoe het op de pols past, ipv esthetiek

1 like

geen 1 op 1 kopie wilde de poster, en ook geen 20ATM

1 like

Het mocht ook een kwartsje zijn?

Ajb, 38mm, 200M wr, Japans kwarts, alle denkbare kleuren van stoer over vrolijk tot cute :slight_smile:

https://www.momentumwatch.com/collections/m1-splash-watches/products/splash-38mm

ladies watch, maar een man kan hem prima pullen, 36mm.

1 like

:wink:

1 like

Best een interessant horloge ja! GMT is ook een leuke complicatie voor de vakantie

zeker, als je kijkt naar deze modellen zonder GMT zijn de prijzen ruim 400 euro, geen idee waarom deze goedkoper aangeboden worden.

ik zou zeggen: profiteer ervan. mijn voorkeur gaat uit naar het 82E model

1 like

Citizen NY2300

Heb ik zelf ook inmiddels al een paar jaar en ben er heel tevreden mee. Gebouwd als een tank, betrouwbaar en accuraat. :+1:

Orient Mako/Ray 2 of 3 (kamasu)… wel iets groter maar draagt best compact.

Mako 2. Ray heeft geen cijfers
FAA02002D9_MED

Kamasu

3 likes

Voor €200,- wél lastig maar misschien een 2ehands Seiko SKX013?

4 likes

Heb je al eens gekeken naar een Oriënt kamasu? (Zeg ik dat goed?)

Kamasu vind ik ook een mooie suggestie maar die is wél 42mm? :thinking:

https://www.amazon.nl/Orient-RA-AA0003R19B-heren-polshorloge/dp/B07JGNC1C5/ref=asc_df_B07JGNC1C5/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430586766440&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=17997608723563730055&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064967&hvtargid=pla-672656427273&psc=1

1 like

Overigens draagt een reguliere skx ook best compact. Al is een dikkerd. Mako 2 voelt kleiner/platter

Invicta 1953 :p?

Kamasu / Mako 2 draagt kleiner dan moderne sub (40mm)… heeft ook kleinere lug to lug

Ik zag bij de blauwe versie zelfs 44mm? Helaasch we echt te groot. Horloge is mooi!

Die draagt toch wel klein? 47mm lug to lug… Draagt misschien wel kleiner dan een Subbie.

Ja die draagt kleiner dat klopt!