ik zou graag jullie collectieve brein even lenen:
ik ben namelijk op zoek naar een GMT om echt overal te dragen,
eentje die ik niet hoef te baby’en die van kantoor, recht naar het strand en vervolgens naar een diner kan.
Ik zat als budget onder de 2K te denken, en zat zelf te kijken naar de Squale atmos 30 GMT, de Christopher ward Aquitaine, de Baltic GMT en de titanium GMT van Steinhart.
Maar ik gok dat er nog beter zijn, daarbuiten !
Zelf ook op zoek naar eenzelfde model binnen dezelfde prijs ongeveer. De Steinhart wel laten varen gezien de matige kwaliteit van deze zoals ik hoor. Zelf nog op het lijstje: Yema Superman 500 GMT en Seiko Presage Sharp Edged GMT. Natuurlijk worden ook Formex en Mido genoemd, maar dan moet je wel van 44mm of zelfs groter houden.
De Mido Ocean Star GMT Hodinkee LE? Tot op heden de enige Ocean Star GMT in een 40,5mm case. De grotere is ook mooi en moderner, maar dan moet je wel berenpolsen hebben.
Als je ze nog ergens kan vinden, dan zijn de Seiko SUN019 (duiker) en SUN053 (geen duiker) prima GMT horloges.
Het is alleen wel een kinetc (quartz met dynamo).
Er zijn berichten gelekt over een 39mm versie. Die moet nog uitkomen uiteraard en de adviesprijs zal naar verwachting net iets boven de €3.000 liggen. Bij Longines is meestal wel iets te onderhandelen, dus reken ongeveer 20% minder in het grijze circuit.