Advies gevraagd gouden dresswatch

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren voor een upgrade van mijn tissot seastar uit begin jaren zeventig om mijn toekomstige afstuderen te vieren. Tot nu toe ben ik de bekende modellen van omega, zenith, tissot en longines wel tegengekomen.
Wat zijn jullie favorieten? Welke hidden gems van onbekende merken kunnen jullie mij aanraden?

Mijn criteria

• Budget max 750 euro.
  • Automatisch of handwind
  • Het liefst goldfilled of goldcapped.
  • Diameter 34-38 mm.
  • Liefst geen(!) datum aanduiding.
  • Bonuspunten voor pie pan of andere bijzondere dials :-).

Voorbeelden die ik mooi vind:

1 like

Ook met witte wijzerplaat:

3 likes

Ik heb een massief 18k gouden Omega uit jaren 50 te koop staan op mp en voor minder dan jouw max prijs, lijkt mij een zeer mooie toevoeging.

1 like

De Tissot seastar bestaat ook met een pie-pan achtige dial, ik heb zelf deze:

Ze worden alleen weinig aangeboden dus het kan een aardige zoektocht worden en ik weet niet of het veel toevoegt t.o.v. wat je nu al hebt.

5 likes

Oef, die is wel heel erg sexy.

1 like

Volgens mij komen er zo af en toe wel mooie exemplaren voorbij op horlogemarkt, welke binnen jouw vereisten liggen. Wellicht is het de moeite om even terug te scrollen (dan vind je er bijvoorbeeld ook één van mij :wink: ).

1 like

Dit is de Omega

2 likes

Lijkt mij een redial of zit ernaast?

Heb de dial met de loupe bekeken en ik denk zelf van niet. Het enige vreemde is dat het rechtse vlaggetje naast de T een beetje scheef staat, maar valt denk ik binnen de productietoleranties van Tissot destijds.

Waarom denk je dat het een redial is?

1 like

Gouden dresswatches heb ik, maar niet allemaal voor jouw budget of daaronder. Ik heb Gigandet, Nisus, Eterna.

600 euro

450 euro

550 euro

1 like

Paar tientjes boven budget, deze 14k gouden Longines wellicht? Op Chrono24.

4 likes

Eerste ingeving tien ik de dial zag en het lettertype.

Had er alweer spijt van dat ik het vroeg want wil iemand die blij is met een horloge niet op zijn zoel trappen maar het was mijn eerste gedachte tien ik hem zag.

Ik hoop dat ik ernaast zit hoor !

De dial valt in de smaak. :slight_smile: Ik neem aan dit gold plated is, in de originele advertentie is het niet terug te vinden?

Inderdaad. Gezien de prijs zal solid gold er wel niet inzitten. Solid binnen jouw budget zal ook niet meevallen, zal afhangen van kwaliteit en merk. Wellicht de moeite waard de verkoper een vraag te stellen.

Geen punt, als iets een redial is mag dat gezegd worden. :sunglasses:

Maar omdat dit een heel lastige dial is om te refinishen denk ik dat het origineel is. De dial bestaat namelijk uit twee delen op elkaar, de onderste dial is verchroomd, de bovenste is geborsteld. De twee delen zitten met de indices op elkaar geklemd. Dat betekent dat als je wilt redialen je het hele spul uit elkaar moet halen en na het redialen weer in elkaar moet zetten. Ik denk dat dit voor een goldplated Tissot veel teveel werk is, dat kan helemaal niet uit.

Verder heb ik hem met andere exemplaren vergeleken, en lettertypes zijn identiek. Maar zoals ik al zei, door het scheve vlaggetje vroeg ik het me ook wel even af. :sweat_smile:

En maar weer on-topic… :innocent:

1 like

Ja ik twijfel ook hoor, als het er een is dan een heel nette.

Op zich is hij wel heel erg “wit” en gezien de leeftijd en ook de gebruikssporen aan de vergulding zou je wel enige patine verwachten.
Laten we het maar houden op een origineel want ik heb buiten bovenstaand en mijn eerste ingeving verder niets kunnen vinden om mijn bewering te staven.

ennn OT

1 like

Aardige handopwinder Seamaster. Zeer elegant al zeg ik het zelf. Deze koste me ca 500 euro.

6 likes

Prachtig Jan!:heart_eyes::+1:Mocht deze te koop komen…:wink:

2 likes

Erg fraai inderdaad! Heb zelf de automaat zonder datum. :wink:

1 like

Wat grappig die Omega lijkt wel erg veel op mijn NicoletWatch Felsa 1560 Bidynator!
image

2 likes