Advies gevraagd, hervullen horlogekompas

Ik heb een Breitling Compass ref. 80940 (Breitling Compass ref. 80940, ja precies wat je denkt dat het is...) maar het kompas wat er in zit heeft troebele vloeistof en er zit ook eigenlijk te weinig in waardoor hij niet lekker drijft. Ik heb contact gezocht met diverse partijen die (scheeps)kompassen repareren maar die durven het niet aan om deze te hervullen, dus ik zal zelf iets moeten verzinnen. Nu begint dat met de vraag hoe ik deze kan openen.

Er zit een soort tandwiel aan waarvan ik vermoed dat deze gebruikt wordt om beide helften tegen elkaar aan te trekken maar dat weet ik ook niet zeker. Verder zie ik nog een piepklein gaatje aan de zijkant die mogelijk als vul opening gebruikt zou kunnen worden, maar geen idee hoe ik dat dan zou moeten openen. Heeft iemand een idee?



Zij zijn in de USA en beweren dat ze je eventueel kunnen helpen met “gewone” kompassen

Misschien als uiterste stap?

Zij beweren dat ze iemand kennen die …

Als 1 na uiterste stap als ze willen zeggen wie dat is?

Wat zegt Breitling? Is het niet een soort van doos van Pandora? Als het een maal open is krijg je hem dan ooit nog dicht?

“The fluid is evaporated over the years and can not be refilled since there is no valve for that. We have contact to a restorator for compasses, who can drill the compass and refill if needed. But we decided to leave the compass at it is and refill on customers wish.”

Het lijkt me dat deze gewoon open zou moeten kunnen, maar dat je misschien een tooltje nodig hebt waarmee je dat tandwiel kan draaien.