Beste HF’ers,
Ik moet jullie mededelen dat er sinds enige tijd een virus heerst in onze familie: godzijdank gaat het hier niet om COVID-19, maar het alombekende ‘horlogevirus’.
Ik heb zelf twee keer gebruik mogen maken van jullie suggesties, ideeën en tips, wat heeft geleid tot twee aankopen: de Seiko “Baby Snowflake” SARX055 en The Citizen Chronomaster.
Na aanschaf bleek dat ik niet de enige was die dolgelukkig was met de horloges: mijn vader werd gevangen door deze horloges -vooral door mijn enthousiasme hierover- en de besmetting werd een feit.
Aangezien jullie eerder bijzonder nuttig bleken ben ik -namens hem- benieuwd of jullie mij weer zullen verbazen m.b.t. potentiële aanwinsten voor hem.
Hij zoekt bij voorkeur:
- Titanium (i.v.m. het lichte gewicht)
- Ten minste 39mm
- Saffierglas
- Ten minste 10 ATM
- Eeuwigdurende kalender of géén kalender
- Solar/eco-drive uurwerk
Opties die tot op heden de revue gepasseerd zijn:
-
Citizen CB3016-51Z
-
Casio Oceanus ocw-s100-1ajf
Het horloge mag zo’n €1000 kosten.
Zoals gezegd vindt hij mijn horloges mooi en tezamen met de opties tot nu toe hoop ik dat jullie een redelijk beeld hebben van zijn wensen. Hij houdt niet van teveel tierelantijnen al mag de dial best opvallen!
Hopelijk hebben jullie wederom zulke goede ideeën en suggesties als voorgaande keren en hebben mijn vader en ik een nieuwe, gezamenlijke hobby te pakken!
Alvast dank en welterusten,
FHTO