In een opwelling gisteren deze Vostok Volna wijzerplaat gekocht. Ik dacht: ik pas dat op een of andere manier wel in een Vostok (Amphibia) mod. Maar inmiddels weer bij zinnen en geconcludeerd dat het in een duiker niet gaat staan, moet een dress(achtige) watch zijn.
Maar deze is alsnog vrij dik en grof hiervoor. En laatst al van de hand gedaan, eigenlijk geen zin om het opnieuw te maken.
Andere optie is om te gokken dat het in een Vostok Classica past. Ik kende deze nog niet, maar is een dress watch, een iets plattere handwinder, vind hem wel mooi.
Maar twee twijfelpunten: $160 voor een aanklooi experimentje vind ik wat veel. En nog grotere zorg eigenlijk, is of de center hole van de Volna niet te groot is. Hij lijkt me te groot, de originele Vola wijzers hebben een heel brede voet, lijkt het.
Diameter van de dial is even groot, 29mm. Mogelijk 0,5 mm groter zelfs dan Amphibia dials. De kast van Amphibia’s is (of lijkt) groter dan nodig voor de inhoud zegmaar.
@Elmar2B dank voor de suggestie. Het gaat me niet zozeer om de kastvorm, eerder de wijzers inderdaad. Maar met vintage heb je toch dat je slijtage en oxidatie enz ziet, daarbij weet ik niets van vintage uurwerken en wil ik liefst iets met deze wijzerplaat erin dat weer helemaal fris en fruitig is
Ik zit dan vooral met het oude uurwerk (verwacht meer onderhoud dan) en een goede kast. Sommige vallen mee, maar meestal is het messing met chrome plating, inclusief putjes en krassen…
Russische uurwerkjes zijn heel robust… Als je het niet zelf kan dan moet je ze vaak wel versturen omdat de meeste horlogemakers er niet aan willen beginnen (geen ervaring)