Advies gevraagd ivm Rolex 16803 & 1675

Hoi,

Ik ben aan het overwegen om mijn Rolex 16803 te verkopen en een 1675 te zoeken omdat die ook al heel lang hoog op mijn lijstje staat, maar ben er nog niet helemaal uit.

Daarom wil ik graag de vraag stellen, wat zouden jullie doen, 16803 houden of toch op zoek gaan naar een 1675? En waarom? Beide is helaas geen optie en een andere wil ik op dit moment niet verkopen.

Fotos van mijn 16803 staan op Photobucket:

Link: http://www.photobucket.com/rolex16803
Wachtwoord: RLX16803

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Groet,

Marc

PS: Dit is mijn 16803

Hier kan ik kort over zijn want ik vind de GMT Master I, vooral met coke inlay de mooiste RLX. En ik ben niet van goud-staal dus… ik zeg DOEN!:smiley:
edit: is dit ook een staal/gouden uitvoering? Dan bedoel ik de 16700, of nog beter, lekker vintage met de 16750:)

Hier kan ik kort over zijn want ik vind de GMT Master I, vooral met coke inlay de mooiste RLX. En ik ben niet van goud-staal dus… ik zeg DOEN!

Precies! Doen!

Menno

Pepsi vind ik ook een zeer mooie combo !
Moeilijk om te kiezen, Marc !

Ps: Mooie foto-reeks ! (tu)
Wie is de horlogemaker die zich over jouw clown buigt ?

Dan ben ik de eerste die zegt: deze houden! Ik vind hem schitterend. Prachtige kleurcombinatie en in mijn ogen eerder chique dan ‘fout’. Die pepsi kleuren van die 1675 vind ik juist weer niets (alleen al omdat het me aan Pepsi doet denken), die gmt-wijzer vind ik een dun steeltje met een lompe driehoek erop los van het feit dat ik een horloge zonder die extra wijzer veel rustiger / evenwichtiger vind ogen. Ik denk dat je spijt krijgt als je deze weg doet.

1675, the most sexy GMT alive. Ik ben niet zo van het goud, althans voor horloges.

Houden. Dit is de Rolex. Ik herken ze op 100 meter afstand.
Prachtige klok zeker in de zomer.
Met al zijn kleuren is het een borderline geval tussen wat kan en wat niet kan maar dat vind ik juist top.

Een 1675 draagt als een speelgoed klok vergeleken met de Subs.
Ook het ontbreken van de datumsnelverstelling vind ik af en toe een belemmering.
Als ik geen clown heb dan blijf ik er naar zoeken.

Dus… Niet doen Marc!

Lastig! Ik denk dat wij deze beslissing niet voor je kunnen nemen.

Ik ben zelf niet zo’n fan van de GMT-Master. Maar als je denkt dat je gelukkiger bent met de 1675, dan inruilen en bij twijfel even wachten. De kans is wel aanwezig dat je een paar honderd euro verliest als je over een paar maanden weer terug gaat ruilen (en wat pech hebt).

vraag dit eens op het rolexforum.nl

16710 !! Incl 3 inlays BAM
Ik wist het wel

JMN Schreef:

Houden. Dit is de Rolex. Ik herken ze op 100 meter
afstand.
Prachtige klok zeker in de zomer.
Met al zijn kleuren is het een borderline geval
tussen wat kan en wat niet kan maar dat vind ik
juist top.

Een 1675 draagt als een speelgoed klok vergeleken
met de Subs.
Ook het ontbreken van de datumsnelverstelling vind
ik af en toe een belemmering.
Als ik geen clown heb dan blijf ik er naar
zoeken.

Dus… Niet doen Marc!

+1

Ik zou de 16803 meteen wegdoen voor ongeacht welke stalen RLX.
Waarom? Blauw + Goud = FOUT;)

de 16803 zou ik houden
wat een mooie klok :slight_smile:

mocht je toch weg doen stuur me effe een mailtje
heb ik wel interesse in

Ik zou deze zeker houden. Vind deze erg mooi, en zoals al eerder is gezegd enkel fout bij foute personen, en dat ben jij volgens mij niet (tu)

De beslissing gemaakt, bedankt voor alle adviezen!

De 16803 blijft want zo’n complete set van deze zeldzame referentie is, denk ik, redelijk onvervangbaar en ik ga lekker doorsparen voor een 1675.

Mocht ik toch voortijdig een mooie vinden dan gaat gewoon de 16610 in de verkoop(tu)

Nogmaals bedankt allemaal, altijd goed om wat andere inzichten te lezen!!

Oh, en fout is af en toe ook best wel erg leuk :wink:

Groet,

Marc

Proud to be fout (tu)

XXoF Schreef:

De beslissing gemaakt, bedankt voor alle
adviezen!

De 16803 blijft want zo’n complete set van deze
zeldzame referentie is, denk ik, redelijk
onvervangbaar en ik ga lekker doorsparen voor een
1675.

Mocht ik toch voortijdig een mooie vinden dan gaat
gewoon de 16610 in de verkoop(tu)

Nogmaals bedankt allemaal, altijd goed om wat
andere inzichten te lezen!!

Oh, en fout is af en toe ook best wel erg leuk :wink:

Groet,

Marc

Uitstekend besluit!!

Uitstekend besluit inderdaad. Dit is één van mijn absolute grails en dat deze ook nog eens uit mijn geboortejaar komt (kijkende naar productiedatum: 1986) is helemaal bijzonder. Ik had deze graag willen overnemen

Een heel goed besluit man,pracht klokje en wie dit een fout klokje vind
vraag ik mij af wat hier fout aan is?