Advies gevraagd: Jenny Caribbean 1500 Hi-Swing

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien weten ben ik in het bezit van bovengenoemd horloge uit plusminus 1968.
Deze duikers zijn gemaakt tussen de vroege jaren zestig en de vroege jaren zeventig en ik ben er inmiddels achter dat zij behoorlijk gewild zijn.
Nu is mijn vraag…zal ik het horloge eerst helemaal laten opknappen/servicen vóór verkoop.
Of… is het misschien verstandiger de klok in ongerestaureerde staat aan te bieden, zodat de koper de klok naar eigen wens kan laten restaureren.
Uiteraard met uiteindelijk twee verschillende prijskaartjes eraan.
Graag jullie mening, alvast bedankt!

Mvrgr, Frits

1 like

Zonder service te koop zetten is mijn advies. Over het algemeen genomen kun je stellen dat je de prijs die de service je kost niet terug gaat krijgen met de verkoop. Tenzij het horloge in zo’n slechte staat is dat anders niemand het hebben wil…

In principe ben ik het met Bert eens; een servicebeurt maakt een horloge weliswaar makkelijker verkoopbaar, maar ik heb het geïnvesteerde bedrag nog nooit terugverdiend.

Aan de andere kant: in je andere post over dit horloge las ik volgens mij dat er iets aan defect is. In dat geval zou ik dat wel laten herstellen, want een werkend horloge levert wel behoorlijk meer op dan een kapot horloge.

Succes ermee!

Alvast bedankt voor de reactie’s. Voor de duidelijkheid, het horloge is niet defect, het loopt maar de gangreserve is heel kort, dus hij moet sowieso een servicebeurt hebben.
Daarbij is de kroon wat “gammel” bij uittrekken heeft hij speling.
Is al met al imho niet defect, maar dat hij aandacht behoeft en dat daar kosten aan zijn verbonden moge duidelijk zijn :wink:

Korte gangreserve lijkt mij toch een defect , veer houd spanning niet vast dus veer stuk dus defect toch?
Vind het wel aantrekkelijk horloge maar denk dat servicebeurt en vervangen veer niet rendabel is en zou hem dus in deze staat verkopen.

Of olie na 44 jaar? :wink:
Ik weet het echt niet, zover reikt mijn kennis niet.
Misschien toch handig voor mij om er eens naar te laten kijken door een professioneel horlogemaker, iemand een tip?
Gaat, ben ik bang, de kennis van mijn huidige horlogemaker te boven.

gekkehuus Schreef:

Korte gangreserve lijkt mij toch een defect , veer
houd spanning niet vast dus veer stuk dus defect
toch?
Vind het wel aantrekkelijk horloge maar denk dat
servicebeurt en vervangen veer niet rendabel is en
zou hem dus in deze staat verkopen.

Jan Ubels in Bredevoort is top. Die Jenny moet je overigens niet verkopen, maar zelf van genieten. Sex on your wrist :)o

Jan Ubels is inderdaad de eerste waar ik ook aan dacht, bedankt!

ticothijs82 Schreef:

Jan Ubels in Bredevoort is top. Die Jenny moet je
overigens niet verkopen, maar zelf van genieten.
Sex on your wrist :)o

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

watchagain Schreef:

Jan Ubels is inderdaad de eerste waar ik ook aan
dacht, bedankt!

i

ticothijs82 Schreef:


Jan Ubels in Bredevoort is top. Die Jenny moet
je
overigens niet verkopen, maar zelf van
genieten.
Sex on your wrist :)o

Doe even een wristshotje dan?

Wrist shot en foto’s staan in mijn voorsteltopic “even voorstellen en gelijk een vraag” ben niet zo goed in foto’s plaatsen :slight_smile:
Dus met de zoekfunctie moet het lukken!

ticothijs82 Schreef:

watchagain Schreef:


Jan Ubels is inderdaad de eerste waar ik ook
aan
dacht, bedankt!

i

ticothijs82 Schreef:



Jan Ubels in Bredevoort is top. Die Jenny
moet
je

overigens niet verkopen, maar zelf van
genieten.
Sex on your wrist :)o

Doe even een wristshotje dan?

Wie bitte?!
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,417302,481072#msg-481072
:wink:

Zoals gezegd: sex on your wrist.

Thanks :wink:
En heel veel meuk is inmiddels uit de “verzameling” :wink:

ticothijs82 Schreef:

Wie bitte?!
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,417302,48107
2#msg-481072;)

Zoals gezegd: sex on your wrist.