Advies gevraagd: Kan dit bandje wel?

Vandaag een leuke vintage in militairlook binnen gekregen, met dank aan een forumlid (tu) Goed uurwerkje en rvs kast, dus de moeite waard.
Allereerst even op het afregelapparaat. Afwijking + 350 seconden per dag::o. Gelukkig stond het kompas maximaal in de plus dus ruimte genoeg om af te regelen, nu ongeveer +10 seconden en een nette amplitude.

Daarna het volgende probleem: Welke band?
Eigenlijk heb ik een enorme hekel aan mesh banden maar bij het uitproberen van mijn voorraad banden kwam ik steeds weer op deze combinatie uit:

Vinden jullie dat dat kan, is het een goede combinatie en is een meshband wel tijdscorrect bij een horloge uit deze periode?

Wat te doen, toch voor de mesh gaan of heel keurig op leer?
En…perlon past ook goed op militair?

Yep, hiermee sla je de spijker op z’n kop (tu) :slight_smile:

Ik vind het prima… ziet er goed uit!

Een bruine geschuurd lederen nato! Voor het vintage gevoel :slight_smile:

Bedankt voor het meedenken.
Maar past mesh bij een horloge uit de veertiger of vijftiger jaren?

Beste… vind een mesh band best mooi, maar niet aan dit klokkie. Persoonlijk vind ik, zoals al gezegd, een Perlon of Nato band toch echt het mooiste passen.

Nee! Leer FTW (tu)

De meshband is hier wel erg prominent aanwezig.
Komt omdat de wijzerplaat vrij donker en vervaagd er uitziet.
Die valt nu in het niet bij het detailgeweld van deze band.
Doe er een donker stukje simpel leer op, of zo’n perlonbandje.
Veel beter (vind ik).

vouwfietser Schreef:

Bedankt voor het meedenken.
Maar past mesh bij een horloge uit de veertiger of
vijftiger jaren?

Nee, dat past er niet bij. Ik zou voor een mooi doorleefde leren band gaan, in een kleur die mooi past bij het verkleurde radium(?).

Inderdaad op deze past leer beter. Er zullen ook wel vintage klokken zijn waar mesh wel mooi bij past.

Marco-T Schreef:

…perlon past ook goed op militair?

Yep, hiermee sla je de spijker op z’n kop (tu) :slight_smile:

+1!(tu)

Het is mij duidelijk, dit bandje kan echt niet.
Je zet ook geen spoiler op een Nissan Micra.
Ik ga op zoek naar een eenvoudig 16 mm bandje.

Kijk ook eens bij LIP, die hebben ook wat klassiek ogende modellen erbij http://www.lip.fr/en/men-watches/

Prima hoor, houden zo! :)-D

Aparte foto’s met dat vintage effect.

Een mesh bandje past beter bij een zeventiger jaren horloge met opvallende vormgeving. Zet deze gewoon op perlon!

Nee volgens mij ook niet. Een fixoflex band misschien wel. Alhoewel deze volgens mij ook jonger zijn.

Elf

Nee, kan niet. Moet een lederen band of misschien een perlon band zijn.

Beter!

Perfecte match (tu)

mvg

Goedzo!