Advies gevraagd: kast met “diepte”

Beste, na weken hier anoniem rondgekeken te hebben toch maar een account gemaakt…
Ik ben al jaren geïnteresseerd in leuke horloges, maar nooit de mogelijkheid om eens een “echt” horloge te kopen. Als je ouder wordt, begin je toch steeds meer het authentieke te waarderen Haha.

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een nieuw horloge, het liefst een automaat omdat ik het zweven van de secondewijzer zo mooi vind. Daarnaast hou ik van een kast waar diepte in zit. Alsof je in de kast wordt gezogen…
Ik heb gekeken naar een oris big crown altimeter. Hier zit eigenlijk alles in wat ik bedoel: diepte, bescheiden, en toch erg mooi. (Vind ik).
Heeft er iemand misschien nog goede alternatieven? Als beginneling is alle hulp welkom. Prijsklasse 2 tot 3.000 euro. Of lager natuurlijk.
Groet en dank, Hans

3 likes

Tissot PRS516 Automatic chronograaf:
Mooie “zwevende” indices waar de wijzers onderdoor gaan.

Wat voor diameter denk je overigens aan? De Oris die je aangeeft is 47 mm, en dat is fors. Maar misschien heb je ook wel flinke polsen.
Deze Tissot is overigens met 45 mm ook geen kleintje.

1 like

Ik moest meteen aan de Marathon GSAR denken, ‘dieper’ ga je ze niet krijgen… :wink:

Foto is ter illustratie. Van mijn TSAR, de quartz uitvoering.

6 likes

:joy:

1 like

De PRS516 is inderdaad heel mooi. De niet-chrono is overigens een bescheidener formaat

Om gelijk richting je plafond te gaan:

Longines Mastercollection Retrograde. Veel meer diepte en veel rustiger dan foto’s doen vermoeden.

Seiko Astron. Ook wel een fors formaat

6 likes


Ontdekt hoe ik een foto kan uploaden :wink:
Komt in het echt rustiger over, zou 'm dan trouwens liever met meter aanduiding willen hebben ipv feet

2 likes

Ik zie dat je inderdaad de polsen hebt voor zo’n formaat. :+1::grin:
Nog welkom op dit forum, en veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe horloge.
Neem geen overhaaste beslissingen en laat je niet teveel afleiden door alle fanatici hier, koop gewoon wat je zelf mooi vindt. :+1:

2 likes

Hou het advies van wbcoupe aan, niet haasten, rustig rondkijken, ga eens passen bij een dealer of juwelier enzovoorts.
Geen automaat, wel groot, geen Oris, wel relatief diep liggende wijzerplaat met accenten.
Seiko BFK en Seiko SUN019.

3 likes

Breitling Avenger Seawolf II of de Seiko MM300

2 likes

Koop dat dan ook. Ik denk niet dat ik iets ga zeggen wat jouw gevoel erg verandert, en Oris is gewoon cool.

6 likes

Een Steinhart Apollon heeft ook een mooie diepte in de kast. Maar de betere dieptebeleving heb je met de genoemde Seiko Astron of Tissot PRS516.


De PRS516 Chronograph was al genoemd, deze heeft het ook. Secondewijzer die onder de indices doorloopt. De wijzerplaat met hoogteverschil en de geneva stripes zorgen voor leuk effect.

3 likes

Iwc aquaracer (nieuw model)
2e hands rond de 3k bij goed zoeken

Ik dus ook, haha
Persoonlijk heb ik het liever niet zo diep maar dat is smaak.

1 like

Sun019. Onwijze diepte en indexen in 3D die eruit knallen!

1 like

De diepte van de wijzerplaat vertaald zich in de hoogte van t horloge (behoorlijke puist) :rofl: Wel super goed lichtgevend :grin:

1 like

Ik vind de AT echt diepte hebben…

4 likes

Niets zo veranderlijk als een mens…

Na nog eens naar de altimeter te hebben gekeken, en toen nog eens, en nog eens…begon ik te twijfelen of ik deze over 10 jaar nog mooi vond. Misschien was een rustiger model toch tijdlozer…twijfel alom dus en daarom verder gaan kijken. In mijn zoektocht had ik wel besloten om bij Oris te blijven. Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon een sympathiek merk.

Uitgeweken naar een oris aquis blue. Rustige plaat en een fantastische kleurzetting. Ik miste echter weer een stukje bijzondere techniek die wel weer in de altimeter zat…
Een verkoper vatte het prima samen: een beetje het verschil tussen een viercilinder en een zescilinder…

Uiteindelijk dus vandaag mijn nieuwe aanwinst gekocht. Mede dankzij jullie input en de input van het forum. (En eerlijk is eerlijk, de juwelier die alle tijd nam) Dank daarvoor.

7 likes

Leuk dat je nog even laat zien wat het geworden is; veel plezier met deze fraaie aanwinst. :+1:

1 like

Top! Leuk om het resultaat te zien, inderdaad. Geniet ervan!

1 like