CF en Kaufmann zijn allebei leverancier van bijv. IWC (geweest). Ik heb er best nog wel veel liggen voor oude modellen want de kwaliteit is toch anders dan nu.
IWC monteert nu veel banden van Santoni maar daar willen ze vanaf omdat ze niet comfortabel zijn; erg hard.
Voor mijn Speedmaster heb ik toen een paar bandjes bij Bulang & Sons gekocht https://bulangandsons.com/collections/strap die zijn echt prima. Ik heb toen wel nog bij OMEGA een paar originele doornsluitingen gekocht; dat maakt het horloge helemaal af!
Alternatief voor de Speedy een mooie NATO band. De OMEGA NATO banden zijn erg duur maar ik vind ze kwalitatief ook erg goed.
Mooi zo’n horloge waar alles op past en succes met je zoektocht…
EDIT: de mooiste update voor de vorige Moonwatch is toch de Appolo 11 50th Anniversary flat link band die ik onlangs heb aangeschaft… maar goed we dwalen af want deze blijkt niet op de nieuwe Moonwatch te passen.
Dat snap ik maar de ene vouwsluiting is de andere niet; heeft denk ik ook met je polsmaat te maken. De OMEGA variant vind ik zelf een stuk minder, maar ja als je origineel wilt houden
Deze is van Watchgecko geloof ik. Daar koop je een paar banden voor de prijs van een enkele bij B&S of Molequin, maar die zijn wel weer net iets verfijnder …
In het begin zou ik dat doen en veel proberen. Speedy kan heel veel banden hebben : )
Te bestellen bij lugs.shop of zoals ik heb gedaan gewoon hier via @Ko-Banden
Als je de 3861 binnen hebt, post aub even een NA of review. Ik ben namelijk echt benieuwd naar het draagcomfort van de nieuwe stalen band. Heb de mijne sinds een jaar weer eens op staal gezet, en wist binnen twee dagen weer waarom ik dat niet meer deed. Het draagt echt voor geen meter, en heb links en rechts al eens gelezen dat meer mensen met een 17,5 cm pols dat hiermee hebben.
Ik denk/hoop dat het comfort een stuk beter is dan de band op de 1861. Ik vind die nieuwe band echt een stuk mooier en blijkt op de “oude” speedmaster goed te passen. Alleen zinloos om die te bestellen en na twee dagen naast de andere band in de kast te gooien…
Ik heb de 3861 op staal nu sinds een paar weken.
Aan de binnenzijde van de band bij het scharniergedeelte van de sluiting steekt het scharnier ongeveer 3 tot 4 mm buiten de band uit.
Voor mijn smalle pols ondraagbaar, het scharnier drukt op een pees. Heb er nu de leren band het vouwluiting van mijn 1861 opgezet. Gaat prima.