Advies gevraagd: lederen band voor Speedmaster 3861

Beste forumleden, binnenkort “krijg” ik mijn nieuwe Speedmaster 3861, naast de stalen band wil ik een leren band laten maken. Ik heb gekeken naar Kaufmann en Camille Fournet, allebei mooi waarbij CF iets luxer overkomt. Ik denk aan een goudbruine croco met vouwsluiting, maar laat me graag inspireren :slight_smile: Groet! L.

Deze is niet van mij maar hier kun je ook topkwaliteit krijgen;

https://www.instagram.com/p/BtvxNiNlnez/?igshid=1k5qzx31o9tvt

Groen suede vind ik erg mooi staan. Is ook weer eens wat anders.

5 likes

Super tx!

Dit zou m’n vriendin in elk geval geweldig vinden hahaha!

Ah een modieuze vrouw mrt goede smaak dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welke strap betreft dit precies? Gewaagde maar erg leuke combi zeg!

Deze volgens mij

2 likes

TheStraptailor maakt mooi spul. Zit helaas wel in de UK wat nu niet meer ideaal is.

1 like
1 like

Dank je, ga ik even achteraan!

Ja, dat kan natuurlijk ook! Ik vind ze wel tranentrekkend duur 600 piek voor een croco met foldover clasp, maar originaliteit is ook wat waard!

Als ik het wel heb kun je op die dingen echt alles, maar dan ook alles wat een bandje heet monteren.

Colareb, suede, canvas, NATO, vintage leer met cross stitch, croco, Shell Cordovan leer, boeit niet wat. Ik zou dus niks laten maken, maar gewoon een paar after market bandjes scoren. Het liefst met gewone gespen, want vouwsluitingen op leer zijn naar.

Dat ding kan alles wel hebben, denk ik zo.

Tx, goed advies!

Heel mooi!

Mooi die canvas band. Dat brengt mij op een idee! Van welke leverancier is deze?

Wat prijzig met 120eu, maar ook erg mooi vind ik zelf.
Toch klassiek zwart, maar zeker niet saai.

Ik heb deze nog liggen, speciaal voor een Speedmaster. Snoopy in space handgemaakt door Diaboliq straps. Nieuw en ongedragen, topkwaliteit, maar ik heb geen Speedmaster meer😬

4 likes

Hoezeo zijn vouwsluitingen op leer naar ? Ik moet juist bekennen dat ik hele goede ervaringen heb met bijv. vouwsluitingen van IWC. De leren band blijft echt veel beter dan met een doornsluiting.

Ik vind wel het mechanisme en uitvoering van de originele OMEGA Speedmaster vouwsluiting een stuk minder.

1 like

Dat is zeker waar. Je offert draagcomfort op ten bate van het behoud van het leer.

Ik offer m’n toestand van het leer graag op aan beter draagcomfort. Vandaar.