Advies gevraagd? Longines, Mido of toch wat anders?

Goedendag allen,

Het is alweer bijna een week geleden dat het nieuwe jaar werd ingeluid.
Dat betekent dat de “dure” decembermaand er weer opzit en de balans opgemaakt kan worden.
Wat schetst nou mijn verbazing, mijn banksaldo is er deze maand zonder al te grote kleerscheuren vanaf gekomen. Voor mij dus weer eens tijd om op mijn lijstje van mogelijke NA’s te kijken.
Daar er een aantal wat klassieker ogende horloges de box hebben/gaan verlaten ben ik weer op zoek naar iets vergelijkbaars.

Mijn oog is gevallen op de 2 onderstaande horloges.

  • Mido Baroncelli Chronometer Silicon (M027.408.16.061.00)
  • Longines Flagship Heritage (L4.795.4.78.2).

Daar ik, zover ik weet, geen foto’s van internet mag plukken, hieronder de links naar de betreffende 2 horloges:

https://www.midowatches.com/en/swiss-watches-collections/classic-watch-baroncelli/baroncelli-chronometer-silicon-m0274081606100

Mocht ik wel foto’s mogen plaatsen die niet van mijzelf zijn verneem ik graag zodat ik wat foto’s toe kan voegen (scheelt u weer extra handelingen).

Nu heb ik een aantal vragen aan jullie mede liefhebbers

  • Iemand ervaring met 1 van deze 2 horloges? Zo niet, eventueel met de merken/uurwerken?
  • Op basis van bovenstaande criteria en een budget van ca 1.000 - 1.500 euro, enige alternatieven?
  • Welke van deze 2 modellen zouden jullie zelf kiezen?
  • Longines Flagship Heritage
  • Mido Baroncelli Chronometer

0 stemmers

Dank alvast voor de reacties, jullie input wordt ten zeerste gewaardeerd!

Skippie

1 like

Deze Mido heeft een aangepast ETA 2824 uurwerk met verhoogde gangreserve van 80 uur, chronometer afgeregeld en silicium delen in het echappement. De Longines heeft een dunner ETA 2892 derivaat. Zelf vind ik de verhoudinig van de kleine seconde wijzer op de Longines niet mooi, zou mij te ver naar binnen staan. Ik vind de Mido het interessantere uurwerk hebben.

2 likes

Zo’n Flagship Heritage… :drooling_face:

2 likes

Ik heb de Flagship heritage en ook al ik draag hem niet dagelijks, telkens als ik hem weer uit de doos haal is het altijd even genieten. Prachtig en stijlvol horloge naar mij mening. Kijk ook even naar de macro plaatjes van @svmnb1: NA: Longines Flagship Heritage
Succes met de keuse :slight_smile:

1 like

In eerste instantie was ik daar ook voor gevallen!
Die Mido doet me echter twijfelen, die heeft ook wat.
@svmnb1 Haarscherpe foto’s, de details erg mooi geaccentueerd, mijn complimenten!
Ik ga het nog allemaal eens even rustig op me laten inwerken.

1 like

Heb je ze beide al gepast ? In het echt is het altijd toch anders en kan je gelijk bekijken welke beter past bij je pols. Even langs een juwelier die beide merken heeft en passen maar. De Bijenkorf heeft ook beide merken geloof ik.

1 like

Neen, beide nog niet gepast. Wil dat binnenkort wel even gaan doen. Ben me momenteel nog aan het oriënteren, vandaar dat ik ook opensta voor eventuele alternatieven.

Toen ik de stelling las zou ik direct longines zeggen, met Mido heb ik niet zoveel.
Tot ik de link bekeek, echt een gaaf ding die Mido :heart_eyes:, dat zou mijn keus zijn.
Mocht je een flipperraar zijn dan kan je beter de longines pakken, denk dat die beter zijn waarde behoudt.
Lang verhaal kort, beide zijn goed en kies wat jij wil :ok_hand:t2:

1 like

Die Mido heeft een prachtige wijzerplaat, maar ik zou toch de Longines kiezen… Meer gevoel want eigenlijk vind ik ze allebei op hun eigen manier mooi.

1 like

Allebei mooi, maar ik zou voor de Longines gaan.
Kleine tip: Ik zag dat ze bij juwelier van Willegen op alle modellen 20% korting geven sinds vandaag. Daar heb ik die van mij ook gehaald.

Bedankt voor de tip! Zie het inderdaad op de website. Jij gefeliciteerd met je NA!

1 like

Ik heb de nieuwe Mido Multifort Patrimony met een blauwe wijzerplaat en daar ben ik heel tevreden mee! De Longines Flagship vind ik een beetje saai…

1 like

Bij jou twee gekozen horloges gaat mijn voorkeur uit naar de Longines. In deze prijs catagorie voor een 3 hander is er uiteraard genoeg keuze.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-artelier-date/01-733-7721-4055-07-8-21-88

in 29 variaties

De Longines… vind de Mido ietwat saai!

Thanks voor de tip, er zitten bij Oris inderdaad een paar erg fraaie tussen!

Kun je dat toelichten? Ik vind de Mido alles behalve saai, aparte wijzerplaat I.c.m. met die rosé gekleurde wijzers. Het kan uiteraard niet je smaak zijn en dat is prima.

Erg mooie klok ook!

Wel mooi om te zien hoe dit elkaar tegenspreekt, smaken verschillen blijkt maar weer !

1 like

Thanks! Mijn Mido lijkt dan ook totaal niet op de Baroncelli…Die is erg clean. Misschien wel te clean voor mijn smaak…

1 like