Advies gevraagd m.b.t. vintage Mortima

Een 3 maanden geleden een vintage Mortima gekocht welk 2 weken gelopen heeft en daarna niet meer. Ik voel totaal geen weerstand meer met opdraaien. Een forumlid heeft aangeboden om erna te kijken maar kreeg helaas de deksel niet geopend.

Iemand met de juiste tools wellicht die nog een poging wil wagen alvorens 'ie in de prullenbak belandt?

Ziet er optisch mooi uit! Ik heb bij dit type goede ervaringen met het met secondelijm op het deksel lijmen van een grote moer, 48 uur laten uitharden en dan met een steeksleutel loshalen van het deksel. Daarna laat je deksel en moer weken in nagellakremover (aceton) en haal je de moer eraf.

1 like

🖑🖑…2 linkerhanden😅

Daar waag ik mezelf niet aan.

Maar dank voor de tip :wink:

1 like

Als die zo erg vast zit is er geen juiste tool meer voor.
Een grote moer met 2 componentenlijm doet dan wonderen.
Als je het zelf niet aandurft wil ik hem wel voor je opendraaien.

2 likes

Ik ga het zelf eens proberen.

Wie niet waagt…

Horloge heeft me al genoeg geld gekost :sweat_smile:

Dank BG en Floris👍

2 likes

Wat soms helpt. Met een Jaxa (een goede niet zo een China India ding) goed vastzetten en dan met een rubberhamer op het handvat tikken. De plotse kracht werkt soms beter dan de progressieve die je met de hand kan zetten.

(Niet verantwoordelijk voor gemolde kasten)

2 likes

Beste’ga gewoon naar een proffessionele horlogehersteller .Heb ik verleden week ook gedaan en opende hem onmiddellijk.
Voor hen met het juiste materiaal vergt dit amper enkele seconden werk terwijl je het ziet .In mijn geval althans .

2 likes

Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is. Hoeft niet nu meteen, maar bewaar het horloge totdat je weet dat je ergens heengaat waar ook een goede horlogemaker zit. Die heeft de juiste tool liggen en is het met een paar tellen open.

1 like

Blijven proberen ! Anders mag je hem gerust in mijn prullenbak gooien…:sunglasses:

1 like