Advies gevraagd; zojuist een Seiko baby tuna yellowfin gekocht. Hoogst sympathiek forumlid had mij geattendeerd op een exemplaar welke op vinted staat. Ik had op dit forum bij gevraagd een topic geplaatst dat ik zo een klok zoek.
Nu lijkt mij de combinatie met een mesh ofwel Milanese band erg fraai. Mijn andere topic zal m.b.t. dit onderdeel niet gelezen worden vrees ik.
Welk merk raden jullie zoal aan? Lug breedte is 22 mm. Heb een polsomvang van 19,5 cm.
Maar, verklaar je nader. Wát vind je er niet mooi aan? Wellicht kan ik mij vinden in je verklaring en kom ik tot nader inzicht dat de combinatie niet mooi is.
Wat ik er bijvoorbeeld mooi aan vind is het grove grondstoffelijke. Neigt naar industrieel ontwerp. Niet verfijnd.
Nadeel : Het is beperkt qua mogelijkheden met dragen.
Staib maakt een van de beste mesh-banden op de markt. Wel wat prijziger dan de concurrentie. Je zit al snel op €175-200. Maar dan heb je wel een mesh-band die vele horloges meegaat. En het draagplezier van het horloge wordt aanzienlijk hoger.
Dat kan altijd als ze goed in de lugholes passen. Daar mag niet te veel ruimte in zitten. Die zijn wel te vinden. 1,8 0f 2 mm is stevig genoeg en passen door de meeste sharkmesh.
Moeilijk om te kiezen. De baby tuna is een erg forse klok en kan dus wel “wat hebben”. Uiteindelijk gekozen voor een band die qua euro’s te doen is en die een lekkere forse uitstraling heeft. Bij watchgecko dus een band besteld.
Staib is ook wel heel erg fraai en de kwaliteit zal zeer zeker op eenzaam hoog niveau staan. Maar ja, daar betaal je dus wel voor.