Advies gevraagd: op zoek naar een automaat met witte wijzerplaat

Dag allen,

In mijn collectie heb ik doorgaans horloges met een blauwe of zwarte wijzerplaat. Ik ben al een tijdje op zoek naar een sportief horloge met witte wijzerplaat. Ik kan nog niet echt slagen, wie helpt?

Horloge moet minimaal 40 mm in doorsnee zijn;
Sportief;
Stalen band;
Automaat;
Rond de 1000 euro (nieuw of gebruikt);
Chrono mag, hoeft niet

Goede suggesties van harte welkom!

5 likes

Serica 6910-2 SML. Voldoet niet aan je 40mm eis alleen. Wel gaaf.

8 likes

Sinn 104 st sa W.

2e hands wordt het wel krap op de Sinn bracelet.

Zelf vind ik een goede polished aftermarket milanese bracelet een top combi.:+1:

17702285864244255100344934927117

18 likes

Die Sinn is zeker wel gaaf! € 1000 kan ik nog wel iets oprekken…

1 like

11 likes

13 likes

Ik heb hem zelf gehad. :point_down:

Topper in dit prijssegment en hoger.:+1:

6 likes

En deze dan…

16 likes

Echo Neutra Cristallo

4 likes

Hier dacht ik dus ook gelijk aan.

1 like

Dit word mijn volgende aanwinst, nu de fondsen nog :sweat_smile:

Even een beetje bijleggen en dan deze, met een losse stalen band erbij:

https://www.chrono24.nl/longines/spirit-automatic-chronometer-mens-watch-l38104732--id44611309.htm?searchHash=2d7613ae_tshihT&pos=2

Of deze:

https://www.chrono24.nl/tagheuer/formula-1-calibre-6--id44074478.htm?searchHash=343ddf9b_f1DOEH&pos=6

Edit: gewoon met dikke korting bij S/C op staal te koop, die Longines! :sunglasses:

6 likes

SPB213

SPB313

7 likes

Was al genoemd, en terecht! :100:

Zó mooi de zwarte lak op het diepe wit. :heart_eyes:

3 likes

Oops… Geen automaat…

5 likes

Groeten
Rutger

6 likes

Hoi de Seiko SPB191J1 volledig van titanium, nu nog te krijgen rond de €900. Witte wijzerplaat. Dacht 43mm doorsnee en lug to lug 51mm.

Ik moest gelijk aan de volgende drie denken:
Serica 6190
Monta Noble
Jack Mason Canton

Alledrie zijn wel meer dan 1000. Met een beetje goede wil zou je misschien bij de 1000 in de buurt kunnen komen op de secundaire markt.

Een echte aanrader zou volgens mij de Direnzo DRZ04R zijn, maar dan moet je wel een integrated bracelet stijl kunnen waarderen:

1 like

Misschien niet sportief genoeg en een eigenzinnige kast, maar ruimer binnen budget en ook zeer aan te raden is de Monbrey MB1 in wit. Ik heb een zwarte, maar de witte lonkte me ook heel hard. Bovendien staat deze ook heel mooi op de meekomen de leren bandjes van goede kwaliteit. Er zijn er nog maar enkele beschikbaar

1 like

Twee foto’s uit de eigen collectie. Dit is wel een strapmonster. Quick release band, dus binnen 10 seconden zit er iets anders op. Sowieso een hoop horloge voor je geld.

3 likes