Hoi allemaal, hopelijk heeft iedereen de buikjes vol na de kerst;).
Ik ben via Vinted terecht gekomen bij een TAG Heuer vinted horloge die best wel wat slijtage heeft. Wellicht niet de meest logische en verstandige keuze voor mijn eerste “echte” horloge maar ik ben er écht gek op geworden!
Ik vroeg me af in hoeverre een horloge te herstellen is? Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat opnieuw vergulden een optie is, hoeveel kost dit ongeveer wanneer ook nog gepolijst moet worden?
Hoe zit het met het klok werk zelf? Is dit vaak nog in goede staat en hoeveel kost het om dit te laten repareren/vervangen indien nodig? Eveneens de wijzerplaat.
Ik zou het niet erg vinden als dit een projectje wordt waar ik afentoe iets aan laat doen maar als het repareren me uiteindelijk 1000+ euro gaat kosten vind ik het ook weer een te grote gok voor nu, wellicht is zoiets dan meer voor later down the line.
Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken of tips die jullie hebben? Ik heb namelijk NUL kennis van horloges.
Het uurwerk is een kwarts, dus dat zal wel loslopen. Ik vraag me af of dit verguld is of dat het goudkleurige PVD is. Vergulden van de bezel kost minder dan honderd euro bij Haveman in Voorburg.
Er staat trouwens een vrij nette op C24 voor 500 piek, dan kun je jezelf al dat gedoe besparen. De wijzerplaat van de jouwe is namelijk ook niet meer helemaal top.
Ik ben er inmiddels achter dat dit een xxx x13 model is wat inhoudt dat dit een kleiner model is, de grotere varianten zijn xxx x06 modellen waar mijn voorkeur naar uit gaat. Op C24 zie ik een staan voor ook ongeveer 500 euro maar die is in niet veel betere staat als deze.
Op C24 had ik wel ook een hele mooie Longines Conquest gespot wat mij nieuwsgierig heeft gemaakt naar andere mogelijkheden!
Repareren zou ik alleen doen wanneer t een erfstuk of verder in top conditie zou zijn… dat is deze tag niet en dan kan je voor t geld beter deze weg doen en een goede kopen dan deze proberen op te frissen.