Dit is een Laco (voordat ze op de fles gingen en later een doorstart maakten) met een ETA 2671 uurwerk erin. De 2671 is een damesuurwerk omdat ze anders niet het pointerdatemechanisme op deze manier konden verwerken. Het horloge is met 39mm volgens mij zeer draagbaar. Ik vind de wijzers zeer geslaagd, maar ben minder gecharmeerd van de gigantische ‘Automatik’-aanduiding, waardoor ik erg twijfel. Ook de open achterkant op de tweede foto vind ik jammer, dat was niet nodig geweest en het lijkt nu alsof het een gigantisch horloge is terwijl dit niet zo is… Dit laatste kan ik wel negeren aangezien je er toch niet naar kijkt. Wat ook reden voor twijfel is, is dat bij de HFLE zowel voor dit jaar (Laco) als voor volgend jaar (Stowa) een kans bestaat dat er een Flieger wordt gekozen.
Tot slot heb ik al jaren geen ander horloge gekocht, omdat ik de SBDX003 nog altijd dagelijks draag en er nog net zo blij mee ben als toen ik het horloge januari 2012 kocht. Ik heb daarbij jarenlang geprobeerd een horloge te vinden die ervoor kon zorgen dat ik afwisseling had voor de Seiko. Speedmasters, Submariners, Explorers, El Primero’s… Van alles is geprobeerd maar de Seiko bleef een monopoliepositie om m’n pols houden, dus alles is ook weer verkocht.
Kortom, ik wil jullie om advies vragen. Zal ik er voor gaan of zal ik wachten? Misschien dat jullie me definitief over de streep kunnen trekken
Zou m niet eens gratis willen krijgen. Je noemt mooie horloges op die je hebt gedragen, Cool dat je op de een of andere manier merkbeleving niet door een bepaalde kwaliteit of naam laat beïnvloeden.
Ik zou lekker afwachten tot er iets anders op je pad komt waarbij je niet al voor de aankoop twijfelt. Je hebt al zoveel geprobeerd en niets krijgt die bewonderenswaardige Seiko van je pols. Dan gaat deze dat zéker niet voor elkaar krijgen.
Dat is mijn advies en daar zult u het mee moeten doen.
Bedankt voor de reacties tot dusver, ik denk dat jullie gelijk hebben De gimmick van een pointer date bij een Flieger is leuk maar heeft geen blijvend effect.
Neemt niet weg dat ik mijn ogen en oren open houd voor het voorstel voor de Stowa HFLE van 2019. De andere voorstellen in dit draadje heb ik bekeken, maar vind ik toch minder. De enige die me verder wel aanspreekt is de Speedbird, maar ook die vind ik niet perfect.
Op zich heel mooi hoor! Ik had deze echter liever zonder dagaanduiding gezien (wel datum). Één van de belangrijkste zaken bij een horloge is de afleesbaarheid en hoewel deze absoluut niet slecht is, zie ik wel dat de uur- en minutenwijzers bijna even groot zijn en exact dezelfde vorm hebben. Dat houdt me ook tegen.
Mooi die Oris, zo niet de mooiste Oris.
Er zijn veel recensies over te vinden en die zijn heel positief.
Zou zomaar een one piece collector kunnen zijn.
Leuk detail is dat ook op de achterdeksel het turbine-patroon
te zien is.
Zijn wel wat klachten over de band, schijnt snel te rafelen.
Ja, dat kwam met name door de sluiting icm het canvas. Met een mooie leren band ben je zo van deze klacht af (en het staat nog beter ook).
Zelf ben ik ook van dit model gecharmeerd, maar heel goedkoop tov bijvoorbeeld Stowa of Laco is deze niet.
Ik zoek juist de klassieke look hoewel de Laco dat wel grotendeels heeft, ben ik gaan nadenken over jullie feedback en ben ik het er mee eens dat ik beter kan wachten op iets anders.
De flieger van Stowa zit sowieso een stuk meer in de buurt van wat ik zoek. Ik wacht het Stowa-voorstel van 2019 wel af, anders kan ik altijd nog zelf gewoon een Stowa-flieger kopen.
Met de huidige hfle opzet verwacht ik niet snel dat een duur voorstel het gaat worden, maar zeg nooit nooit. Als je geduld hebt, kun je gewoon rustig afwachten inderdaad. Als je een klassieke flieger zoekt in een modern fornaat dan heeft Stowa veel leuks.
Overigens vond ik de Laco in de openkngspost ook niet verkeerd (afhankelijk van de vraagprijs).
Ik vind em wel lachen. En van voor niet lelijk. Alleen dat automatic wat groot er op staat. Je kunt wellicht nog flipperen mocht de HFLE een flieger worden. Aan de andere kant, wordt het misschien geen Flieger en heb je nu er alvast 1. Je kunt altijd nog flipperen, alleen weet ik niet of deze makkelijk flippert.