Advies gevraagd over breedtemaat horlogebandje

Ik ‘gebruik’ mijn horloges en wissel graag. Met doorverkopen nooit geen punt. Gewoon verstandig inkopen.

1 like

Is wel makkelijk maar niet een vereiste.

Gewoon een Bergeon setje kopen en beginnen maar

2 likes

Ja klopt idd. Een 20mm zit nu ook aan Hamilton Intramatic 38mm. bij mij.

No worries

1 like

Jep. Gebruik ik ook. :ok_hand:


Mooie hobby

2 likes

Pa-LB64c-schw21-Uhrenarmband

21 mm aan de kast en (gek genoeg) 22mm aan de sluiting (gesp)

Wut!???:joy:

22mm ertussen, 21 mm ga je niet vinden, Longines heeft ook de 21mm maat.
Daar heb ik ook een Hirsch 22mm band op laten zetten, ziet en zit er perfect uit!

Tip van flip, ik heb hetzelfde gehad en kocht bij de juwelier op aanraden een 22mm band voor 21mm lugmaat. Was geen probleem en ze tikken met een hamertje de band eerst smaller en dan past het er prima tussen. Dus band even op de zijkant leggen en wat tikjes geven tot die er lekker tussen gaat.

Succes

Natuurlijk wel, op Uhrenarmband-versand.de is genoeg te vinden.

Foto’s? Je ziet het toch altijd imo. Vaak deukt 1 kant in en zit je band dus ook niet perfect recht.

Gewoon zoeken naar een mooie 21mm. Te klein is shit, zul je altijd het risico lopen dat hij er uit schiet, te groot is lelijk.

Dat is nu eenmaal het nadeel van 21 en 19mm. Maar als je zelf een tussenmaat schoenen heb ga je ook niet te groot of te klein kopen, toch?

Ik heb liever een pinch dan een gap, maar het hangt ook van de dikte van de band af. De dunne, platte dress-band die je daar besteld kan zonder omwegen als 22mm in een 21mm lug gap worden geklemd. :slight_smile:

Maar eerlijk gezegd: Waarom Hirsch 22mm? Het ziet er uit als een standaard kalfsleren band.

Hier vindt je alleen alligator-printed banden, maar die kunnen ook prima bij de Orient. Anders kan er op Amazon veel gevonden worden.

Want ja, een passend bandje moet toch te vinden zijn, nietwaar?

1 like