Advies gevraagd over breedtemaat horlogebandje

Volgende week arriveert mijn nieuwe Oriënt Small Second horloge en ik wil hier een Hirsch Kalfsleer bandje op gaan zetten.
Kan hem bestellen op 20mm breed of 22mm breed.

De breedte die ik eigenlijk moet hebben is 21mm maar die is er niet van dit model.
Welke maat kan ik nu het beste nemen?

De smallere 20mm zodat ik iets spelling heb of de 1 mm bredere 22mm uitvoering?
Zou het leer iets meegeven zodat die 22mm erop past of toch voor de iets smallere gaan.
Wie kan me advies hierover geven?

Bedankt alvast.

1 like

Op mijn zenith met 19mm prop ik altijd 20 en dat gaat prima :ok_hand:t2:

1 like

21mm. Ander bandje zoeken. 20mm is sowieso geen goed idee en ik vind zo’n 22 er tussen proppen vaak niks en is voor het bandje ook niet goed.

3 likes

Okee, dus het geeft wel iets mee.

Zoek gewoon een 21. Groter of kleiner is niks

1 like

Tuurlijk.

Is maar 1 mm :wink:

1 like

Ja heb al zitten zoeken maar iets gelijksoortig qua model en prijs maar is niet zo makkelijk te vinden of heeft er nog iemand tips of wellicht nog een nieuwe in de aanbieding in de kleur zwart?

Het is wat zoekwerk ja, ik heb het zelf vaak ook met 19mm horloges die ik veel heb. Maar het is altijd wel te vinden.

1 like

Hoi @Leo even over dat Hirsch Toronto bandje. Dat is wel een heel dunne kwaliteit, ben ik achter gekomen. Misschien is t raadzaam een paar € meer uit te geven en bijvoorbeeld voor een Rios Toscana te gaan. Die is ook kalfsleer, ietwat padded en voor t gevoel echt een mooiere keus.

1 like

Hier hebben ze genoeg in 19mm.

https://www.uhrenarmband-versand.de/shop2/index.php/user/Uhrenbandversand/suche/1/

1 like

Bedankt voor de tip. :ok_hand: Is idd ook een mooi bandje. Ik wacht tot volgende week en dan ga ik even kijken welke ik ga bestellen. Moet ook nog even kijken naar de kleur. Zat eerst aan zwart te denken maar wellicht staat een bruin bandje er ook goed onder.
Groeten, Leo

Volgens mij heb ik precies dezelfde band gevonden, maar dan in 21mm :wink:

https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Osiris-Horlogebandje-Rundbox-Leer-Zwart/?classid=21+mm

1 like

Voorbeeldje van hoe de 18 mm variant van de toronto past op een 18 mm lugwidth. Drukte in het begin stevig tegen de zijkanten. En geeft niet echt mee in de breedte. Daarnaast heeft het de quick-release waardoor de pushpins niet makkelijk kunnen worden vervangen.

Maar zo te zien wel keuze genoeg of wil je specifiek geen zichtbare naad?

1 like

Thanks :ok_hand:

1 like

Bedankt voor de info.
Op mijn huidige Bambino heb ik nu een 20mm zitten en dan heb je idd een naadje van iets meer dan 1 mm gok ik zo.

22 sowieso. Laat je 0.5 mm aan beide zijdes extra.geen punt. Vanwege met mijn eerdere ervaringen in Omega in meerdere referenties in 19mm(Seamasters AT 2006). En als je echt zeker wilt zijn) wachten en goedkope band aanschaffen om te passen. Net nwe AT besteld in 38mm,8800 movement en 19mm LtL…ik ben niet bang dat aal mijn 20mm banden er niet op passen. Incomings!:hugs:


Heb toch best mooi spul/gehad

3 likes

Grootste probleem is denk ik dat de quick release pushpin niet goed vast gaat zitten. En dat omwisselen van de push-pin zo goed als onmogelijk is.

1 like

Was de opdracht specifiek quick release?

Nee de Hirsch toronto van de eerste post heeft dat.

1 like

Push pin is geen punt weet ik. Als je af en toe een krasje niet erg vind. Gewoon even de tijd voor nemen

1 like