Ik de onderstaande Breitling overnemen, maar ik vraag me af of hij eigenlijk wel echt is. Volgens de verkoper is hij 100% origineel. Hij ligt zoals te zien is uit elkaar en de verkoper kan ook niet vertellen of hij compleet is. Dat lijkt me geen probleem, onderdelen hiervoor zijn er nog genoeg. Wat zou ik hiervoor moeten bieden, indien origineel? Waar ik zelf een beetje aan twijfel is aan de wijzers van de subdials, zouden die niet blauw moeten zijn?
Van op deze afstand te zien ziet het er echt uit.
Ik kijk naar kast, gravures, drukkers enz, alleen geeft het licht in het glas geen blauwe schijn, geen coating ???
Kan ook al eens vervangen geweest zijn door niet origineel.
Waarom ligt het uurwerk uit de kast ?
Gravure op de rotor lijkt echt met de striping. … lijkt echt .
Wat is referentienummer van de kast ??? en serienummer… bij namaak zijn die nummers meestal allemaal dezelfde.
Dus eerst nog wat extra info verzamelen .
De wijzerplaat lijkt een ‘par epargné’-bewerking te hebben. Dit is een kenmerk van deze Navitimers en praktisch niet te imiteren. Dat is een gunstig teken. De kroon is los in de kast gedrukt. Waarom? Is de stift afgebroken in het uurwerk en is dat de reden dat hij uit elkaar ligt? Dit kan een dure reparatie zijn.
Dit is de versie met de 7750; ik zou zelf eerder zoeken naar een exemplaar met de 7753 (Compax-lay out, zoals ook het origineel). Verder deel ik de geuite zorgen.
Wellicht weet Super C hier meer over te vertellen
Ik zie toch wat verschillen (kunnen ook veranderingen per modeljaar zijn)
Ik zie
Andere wijzers zowel uur/minuut als registerwijzers
Anders gegraveerde achterdeksel… op bovenstaande foto’s echter ook 2 verschillende.
Er zijn verschillende rotors gebruikt voor dit type schijnbaar
Ander horloge
Jouw foto voor direct vergelijk
De eerst getoonde navitimer is echt
Ik vraag me alleen af waarom hij uit elkaar ligt ?
Kan de verkoper niet zeggen…hij zegt geen verstand van horloges te hebben.
Moet je er verstand van hebben om te kunnen vertellen waarom een klok uit elkaar ligt?
Tja… Ik snap niet zo goed hoe een moderator op een horlogeforum zich vast kan bijten in een “case” waar ik (en vrijwel iedereen hier denk ik) al lang van weg zou zijn gelopen. Als-ie er geen verstand van heeft (de verkoper dan in dit geval), koop je dan dus het gedemonteerde horloge? Waarvan de kroon/stift dus in de kast is gestoken - de verkoper weet dus wel dat je een verzonken stiftje HEEL voorzichtig in moet drukken en tegelijkertijd zachtjes aan de kroon moet trekken om e.e.a. te verwijderen.
Jurgen, ga toch lekker verder zoeken man.
Bij twijfel niet doen toch, of de prijs moet heel aantrekkelijk zijn, hetgeen alleen maar het geval is bij informatie asymmetrie (en dat betwijfel ik bij een merk als Breitling).
Mja ik snap het probleem niet goed, en zou net als jurgen ook wel willen toehappen.
Wanneer bevestigd is dat hij echt is, en de prijs zeer aantrekkelijk is, lijkt het mij een kwestie van terug ineen zetten, binnendoen voor onderhoud tegen een vaste prijs, en klaar?
Als dat het geval is, waarom is dat dan niet gebeurd?
Als je bijvoorbeeld een prima auto wilt verkopen, haal je toch ook niet het motorblok eruit om hem zo gemakkelijker te verkopen?
Het kan ook wel een gevalletje zijn dat een expert al een extreem hoge offerte voor reparatie heeft afgegeven …
Als er aan geknoeid is zal het onderhoud voor vast tarief ook wel niet meer lukken.
Zeker een mogelijkheid, maar ik heb nog nooit gehoord van een merk dat onderhoud weigert te doen (buiten Rolex dan, maar dat was wegens ouderdom en ik weet zelfs niet of dat echt of verzonnen was).
Ik heb zelf toch ook wel wat serieuze opkanppers binnen gegooid hoor