Ik zou graag jullie suggesties willen over de volgende stap in mijn verzameling. Mijn collectie is momenteel als volgt:
omega speedmaster pro 3570 “moonwatch”
-omega constellation pie pan 14kt goldcap uit 1962
-omega constellation C case staal met witgouden bezel uit 1966
-omega seamaster 136.005 uit 1963
-Tudor prince oysterdate “small rose” uit 1966
-Zodiac seawolf uit eind jaren 60
-Seiko sarb065 “cocktail time”
-Squale 1521 50 atmos
Wat zouden jullie mij adviseren over de volgende stap in mijn bescheiden collectie?
Ik doe een schot voor de boeg:
Ik neig er zelf naar om de tudor te verkopen en een rolex explorer terug te kopen. Ik twijfel over de explorer of de explorer 2. Verder denk ik erover om de seamaster te verkopen omdat ik altijd al een vintage stalen omega constellation pie pan met de befaamde “dog leg” lugs wilde hebben. Mijn trio van constellations is dan pas echt compleet en voor mij zijn dat de ultieme dress watches.
Wat zouden jullie mij adviseren? Ben erg benieuwd naar jullie suggesties.
Ik vind zelf de squale een beetje buiten de boot vallen. Beetje gewoontjes tov zoveel klassiekers. Zelfde geld wat voor de Seiko cocktail, zeer fraai horloge maar mist wel het “sophisticated” gehalte van je vintage dressers.
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van de datum loupe… Heb zelf een tudor no date big rose
Voor mij persoonlijk zijn je constellation en pie pan wel echte toppers…
Als ik nog wat aan de verwarring mag toevoegen? Zeker de Seamaster houden. Seamaster vintage dresswatches, hebben voor mij de ultieme stijl. Niet te “kakkerig” De Pie Pan heeft dat wat meer. Maar die is zo mooi, dat mag een keer op een chique feestje. De Seamaster kan bij alle gelegenheden. Sportief maar heel stijlvol, karaktervol en ook klassiek. Ik ben wat meer van merken verzamelen. Dus lekker doorgaan met die vintage Omega’s.