Goede middag, soms heb je van die dagen dat er opeens iets leuks gebeurt. Zo ook vandaag, vaders kwam binnen met deze seiko (zie hieronder) voor jou zegt die…
Hij zelf zegt dat die aangekocht is in 1970 heeft hem zelf 9 jaar gedragen en toen in de la gelegd omdat hij een ander klokje kreeg. Het horloge zou dan nu 46 jaar oud zijn en na een beetje schudden liep het ook weer als vanouds!! Alleen te langzaam… Zo’n 5 min per dag loopt die achter, verder is het glas niet helemaal netjes meer. Kast kan ik polijsten maar is het de moeite waard hier geld aan te spenderen of gewoon in de la laten liggen als aandenken?
Leuk zo’n klokje van je vader. Dat zou het voor mij al de moeite waard zijn om hem een beurtje te laten geven. Kosten van de servicebeurt zijn ongeveer gelijk aan de waarde van het klokje, misschien nog wel iets meer. Maar nogmaals het feit dat hij van je vader is geweest is onbetaalbaar.
Van harte, erfstukken zijn t (wat mij betreft) altijd waard. Deze mooie Seiko 5 zou ik alleen uurwerktechnisch laten nakijken en evt. een nieuw glaasje erop en lekker dragen. Kast zou ik niet polijsten want die hebben toch allemaal een verhaal. En nu van je eigen vader ipv een onbekende aan de andere kant vd wereld. (veel mensen romantiseren die kkrassen van een voor hun onbekende)
Misschien is er op het forum wel een collega-liefhebber die bereid is om het uurwerkje te servicen voor een mooie prijs. Je zou op het “gezocht-gedeelte” een advertentie kunnen plaatsen.
De oude uurwerkjes van Seiko zijn het (technisch) zeker waard om een servicebeurtje te geven. Dan heb je er weer jarenlang plezier van.
Dank voor de input, ik ga het idd even hier op het forum proberen of er iemand is die me kan /wil helpen. Kast blijft inderdaad zo, glaasje zal wel wat werk (lees) nieuw nodig hebben.
Ik (of beter wij ) heb nog een aantal (iets meer als 700…das geen typefout) nieuwe Seiko kasten uit de late jaren 60 en jaren 70 hier liggen, de meeste zijn compleet met glas, chapter ring, achterdeksel en kroon…dus als iemand iets zoekt voor restauratie doel einden…
Bedankt voor het meedenken, maar ga toch het advies opvolgen om de kast zo te laten als die nu is en service beurtje geven en waarschijnlijk nieuw glas. Maar als iemand wat zoekt… Jullie hebben genoeg idd geval.