door een financieel voordeel ben ik binnenkort in de positie om een Rolex aan te schaffen. Nu is de vraag welke, dit zijn de opties:
oud model Submariner uit 2008, wel in nieuwstaat. Het is een sub no date met zeldzame dial. Van dit model weet ik al dat hij een prachtig patina heeft als ik hem over 30 jaar ‘vintage heb gedragen’.Door de zeldzame wijzerplaat kan hij weleens veel meer waard worden. Een vintage exemplaar van dit model vind ik het mooiste wat er is, maar ik wil hem wel zelf vintage maken.
Een staal/goud-blauwe Submariner uit 2000. Al behoorlijk gedragen, maar dit is wel het mooiste model van de oude sub bij aankoop. Als hij vintage is, is hij minder mooi dan een gewone stalen vintage.
Een nieuwe ceramiek met datum. Heeft niet het gevoel van een oude, en ik denk dat het patina bij lange na niet zo mooi zal zijn als de oude. Het zwart met staal vind ik een beetje saai. Het grote voordeel is dat deze nieuw is en een stuk groter dan voorgenoemde horloges. Ik heb best dikke polsen en hou van grotere horloges. Dit model wil ik uiteindelijk toch wel hebben.
lastig dus, kies ik voor de mooiste over 30 jaar met potentiële waardestijging, de mooiste nu of voor de fijnste en modernste?
Uit je beschrijving lijkt het een beetje of je zelf een voorkeur voor optie 1 hebt. Uiteindelijk zijn de meningen van anderen niet erg belangrijk natuurlijk, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker voor optie 1 gaan. Komt ook omdat ik staal/goud niet mooi vind.
Ik zou gaan voor optie 1, als ik een rolex zou kopen word een een no date en dan samen lekker oud worden. Staal goud blauwe zal ik niet voor gaan vind ik geen geslaagde combinatie.
Lekker voor nr.1 gaan Henkjan, daar zou ik in ieder geval ook voor kiezen. En zo’n gouden… Ben ik geen fan van. Denk dat de eerste op lange termijn de beste keuze zal zijn!
Lekker voor nr.1 gaan Henkjan, daar zou ik in
ieder geval ook voor kiezen. En zo’n
gouden… Ben ik geen fan van. Denk dat de
eerste op lange termijn de beste keuze zal zijn!
Succes!
Nr 1. Die gouden raak je ook iets lastiger weer kwijt als je er op uitgekeken bent vrees ik.
Een Ceramic met datum en garantie. De nieuw GMT Master supercase is ook erg mooi. Nieuwprijzen stijgen bij Rolex regelmatig, dus als je een Ceramic toch wilt kopen zou ik dat vooral nu doen. Het wat grotere formaat klok is ook een voordeel als je dikkere polsen hebt.
Ziet er werkelijk prachtig uit om je pols! Een GMT is ook zeker een optie. Waaron is de blauw-zwarte bezel zoveel duurder dan de hele zwarte? Zitten duizenden euros tussen. Kan je een zwarte ombouwen naar een blauw-zwarte?
Ja het kan, reken op een kleine 1000 euro voor het vervangen van de bezel, maar dan heb je nog wel de groene GMT wijzer.
Maar Rolex is niet zo heel scheutig met losse onderdelen, dus je moet echt via de fora of ebay wachten tot iemand een losse bezel aanbiedt.
Origineel houden van een Rolex is gewoon het verstandigste, of doorsparen voor een blauw zwarte.
Wellicht in de toekomst dat de GMT blauw/rood in keramisch uitkomt.