Vanaf het moment dat ik mijn eerste Panerai zag, heb ik een zwak voor dit merk, vooral voor de Luminor Marina. Om verschillende redenen is het echter nooit tot een aankoop gekomen, voornamelijk vanwege de afmetingen van de Panerai.
Onlangs heb ik de oude referentie PAM 00048 gepast (40mm) en sindsdien krijg ik hem niet meer uit mijn hoofd. Het voelde als echte liefde. Hoewel ik geen Panerai kenner ben, sta ik nu wel op het punt om de trekker over te halen.
P.s. ik weet dat voor veel Panaristi de 40mm vloeken in de kerk is.
Na veel uitzoekwerk denk ik dat mijn keuze nu neerkomt op PAM 00048 of PAM 01048. Beide lijken qua kastafmetingen identiek, maar iets in mij zegt me om voor de nieuwere PAM 01048 te gaan, simpelweg omdat deze zo’n 10 jaar jonger is.
Mijn vraag aan jullie, vooral aan de Paneristi onder ons:
Welke van deze twee zouden jullie aanbevelen?
Zien jullie belangrijke verschillen of overwegingen die ik misschien over het hoofd zie?
Zijn er redenen om juist voor het oudere of juist voor het nieuwere model te kiezen?
Alvast bedankt voor jullie tips en advies!
De Panerai 00048 op de pols.
Ps de Pam 01048 heb ik niet gepast. Enkel opgezocht.
3 likes
Hi, ik heb zelf de Pam00048. Als ik het goed heb begrepen heeft de 1048 een iets verbeterd uurwerk (7750 ETA VS 7750 Valjoux en is de 1048 gepolijst VS 48 deels brushed. Verder geen significante verschillen en praktisch een remake. Je zou verwachten dat ze de dikte van het horloge wat zouden aanpassen maar die komt ook praktisch helemaal overeen. Mijn keuze zou de 48 zijn. Toch een stukje goedkoper te vinden, iets meer historische waarde (komt uit een tijd dat 40mm Panerai uitzonderlijk was) en met een solide uitwerk.
1 like
Panerai is gewoon geweldig !!!
1 like
@Vespaed: volgens mij heb jij ook wel eens naar de verschillen gekeken bij deze kastafmeting
@Richard1 in het topic Panerai Only zit best wat kennis. Misschien daar de vraag ook nog eens stellen?
1 like
Heb je wel eens een 44mm model gepast?
Nee niet geprobeerd. De 40mm is denk ik voor mijn pols het maximaal haalbaar.
1 like
Ik zou het toch eens proberen. Door de korte lugs valt het best wel mee.
1 like
Zeker,
Bettarini case 40mm is draagbaar (beetje als maxi case sub)
Bettarini case 44mm is draagbaar vanaf een pols van zeg 18 cm met minimaal 56/58mm oppervlakte
1950 case 40mm is draagbaar (draagt zoals nieuwe sub)
1950 case 42mm is draagbaar vanaf een pols van zeg 17.5cm met minimaal 55/56mm oppervlakte
1950 case 44mm is draagbaar vanaf een pols van zeg 18/18.5 cm met minimaal 57/59mm oppervlakte
Uiteraard mijn mening.
47mm lekker doen als je het wilt maar is wel groot 
De leukste 40mm bettarini is de 48/49 of de even kie met stalen band. Ook leuk de pam120 (blauwe variant)
Groet en veel plezier met het avontuur
2 likes