Advies gevraagd; pincet

Ik zou graag mijn bandje willen wisselen. Zoals in dit filmpje gedaan wordt.
Welk instrument dien ik dan te bestellen?

Deze wellicht?

Dank alvast voor je hulp/reactie.

Ik denk dat je onze MacGyver… Arie Kabaalstra even moet benaderen.
Deze maakt ze namelijk zelf dus…dichter bij het vuur kom je nie… :+1:

Groet,

Erik

Thanks ! :thumbsup: :smile:

Als je het met beide pushpinnen tegelijk wilt doen heb je zo’n apparaatje nodig: http://www.dehobbysite.nl/bergeon-6825-band-aanzettang.html

Met een gewone pincet heb je kans dat je uitschiet en krassen maakt. Je kan natuurlijk ook met een gewone Bergeon 6767 een kant losmaken en daarna de andere.

1 like

Een goedkope pincet kopen van een paar euro zoals deze.
http://www.dehobbysite.nl/pincet-4120.html
Dan vijl je de puntjes bij en buig je hem wat open.

1 like

Mooi stukje gereedschap, maar die prijs… Of zie ik het verkeerd? €180 vind ik toch wel een hele hoop geld.

Ik heb er zo eentje gekocht, ik heb nog nooit zoveel krassen gemaakt als met dit onding.
180€ down the drain;

Tja, Bergeon-kwaliteit is soms zeer bedenkelijk voor de prijzen die ze vragen…

Ik zou gewoon een Bergeon 6767 doen Alex. Ligt hier op zolder, roep maar als je wilt proberen.

1 like

180 EUR wordt mij ook iets te gek. Geef het liever uit aan een mooi horloge :wink:

Ga eerst een pincet bestellen mocht dat geen uitkomst bieden dan maak ik graag gebruik van je hulp @louis

Wat is de meerwaarde van een pincet?

Weet ik nog niet daar kom ik spoedig achter…:smile:. keep you posted!

Ik ben bang dat je je lugs gaat vernaggelen met een pincet. Sterker nog, ik weet het wel zeker :sunglasses:

Ingewikkelde oplossingen voor eenvoudige problemen… :wink:

Je hebt gelijk @louis. Stuur mij je adres even via PB kan kan ik misschien dit weekend even langskomen?

@Jeffreyh1984, ik wil idd niet de lugs vernaggelen :smile:

Ik gebruik het zelf ook niet. Ik zweer bij de 6767

Maar dit kun je toch ook met elk eenvoudig bandentooltje van een paar euro doen?

Die 6767s zijn idd het beste en simpel zolang de pushpins een ‘‘schouder’’ hebben.
Bij veel vintage horloges vind ik van die messing pins zonder schouder en die zijn echt soms moeilijk te verwijderen.

Meestal zit er aan diezelfde vintage een apart geurige en bruin afgevende fixoflex,dus daar gaat meestal gewoon de kniptang in.

1 like