Advies gevraagd reparatie Fossil horloge

Hoi allen,

De horloge van bijna 30 jaar waar ik het eerder over had wil ik gaan repareren. Er zijn een paar zaken die moeten gebeuren. Ik plaats wat foto’s met nummers erbij en de daarbij horende vragen.

Het gaat om een Fossil CH 2332 chronometer met timer functie/ stopwatch

Nummer 1 foto:

Hoe heet die buitenste ring? Hoe moet die eraf en er weer op op de goede manier? En hoe krijg ik dit weer draaiend?

Deze draaide niet meer en iemand heeft deze met een platkop eruit geforceerd maar dat was geen succes.

Ringetje was krom getrokken en ik heb hem zo goed mogelijk recht gemaakt.

(Jaja nooit iemand iets laten doen waar diegene verstand van heeft al zeggen ze van wel dus bespaar me dat aub en nee ik heb het niet zelf gedaan, anders zou ik de verantwoording wel bij mijzelf leggen dus geloof wat je geloven wilt)

Vanaf nu wil ik het met medewerking van het forum zelf goed gaan leren/doen.

Nummer 2 foto:

Dit ijzer pinnetje/ staafje kwam los toen de ring eraf was gehaald. Dus ook hierbij graag advies hoe te repareren/ terug zetten

Nummer 3 foto:

Batterij vervangen. De rode streepjes wijzen de inkepingen aan dus die moet los gedraaid worden. (Heb al wat gereedschap daarvoor) Ik denk dat ik wel weet hoe ik de achterplaat moet losmaken maar dan moet ik even verder kijken.

Nummer 4 foto:

Dit zijn mijn horloges op het moment buiten een smart watch van net 2 tientjes die achteraf een miskoop bleek te zijn dus die plaats ik ook niet.

Nummer 5 foto: zij aanzicht Fossil

Verder heb ik vandaag naast mijn beginnersset gereedschap een loeplamp 5 dioptrie met instelbare led gekocht en een horloge pers met hulpstukken.

Ik hoor graag van jullie, maar aub geen onzin. Ik ben een beginner.

Groetjes manu

1 like

:thinking:

2 likes

En hoe werkt dat met de seal pakking als de achterkant er weer op gaat? Welk formaat/ dikte/ diameter/ rond/ plat enz.?

Je vraagt nogal wat van ons, met de boodschap dat we je vooral niet mogen “dissen”; tussen de regels door.

Succes er mee. Het is een chronograaf trouwens, geen chronometer.

4 likes

Don’t try this at home

Peter, jij bent toch een officieel service adres van fossil. De vragen van deze fossil chronometer vallen dan toch wel mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een beetje een nederige opstelling zou je wel sieren wanneer je hulp vraagt van mensen. Zo maak je weinig kans denk ik. Succes!

2 likes

…serieus ???
:wave:

Als je wat wilt leren sleutelen, zou ik niet beginnen met een horloge wat waarde voor jezelf heeft. Je kunt meer stuk maken dan je lief is. :grimacing:

Is wat lastig nu, maar tweedehands winkels hebben vaak wel wat goedkoop spul. Of even rondvragen in vriendenkring wat er nog in laatjes ligt.

Mij ervaring met het forum is dat iedereen behulpzaam is. Maar geschreven woorden kunnen soms anders over komen dan bedoeld. Let daar beetje op. :wink:

1 like

Ik had je al een bericht gestuurd maar die is helaas verwijderd.

Maar nederig? Na 40 jaar doe ik daar niet meer aan.

Respect geven: JA
Respect krijgen: JA
nederig opstellen: NEE.

“vinner succes”

1 like

Ik zal er op letten Jenneke. Maar dan moet ik wel de kans krijgen en niet tegen mij zeggen na 1 dag dat ik me maar moet uitschrijven van het HF of dat ik nederig moet zijn. DIt kan kwetsend overkomen.

Helaas kan je niet zien op het moment van plaatsing welk gevoel dat daar bij hoort.

Het is mens eigen om iets op te vatten wat een ander misschien wel grappig bedoeld.

Je kan nou eenmaal geen emoties zien bij een geplaatst bericht.

Verplaatst naar de juiste categorie, het horloge is geen vintage (lees: niet van voor 1991)

Voor de TS: Je bent hier met een vraag om een gunst in een vrij cryptische verwoording, je leest ons vervolgens bij voorbaat een les over hoe wel en vooral niet met je moeten communiceren. Hoe vind je zelf dat het gaat?

3 likes

Ik lees niemand de les maar goed ik zeg niets meer. :+1:

Grappig, die Fossil heb ik ook nog liggen. Ooit als jong gastje gekocht (en blijkbaar nooit weg gedaan).

1 like

Hartelijk dank @Renatus

Nee ik laat me de mond niet snoeren maar ik ken hier nog niemand dus weet niet hoe het een en ander bedoeld word.

1 like

Haha @Bozzy , ja ik was ook een jong gastje. Ik wil die van mij kostte wat kostte repareren want niet alleen veel herinneringen heb ik eraan maar vooral emotionele waarde.

Heb over deze horloge al veel gelezen een filmpjes gezien dus een hoop moet zelf lukken. :slight_smile::+1:

1 like