Advies gevraagd Rolex Datejust 16234 1990

Hi all,

Ik sta op het punt deze Datejust uit 1990 aan te schaffen (ref. 16234).
Hij is Nederlands geleverd en naar zeggen van de verkoper in goede staat.
Zijkanten en band zijn licht bijgewerkt, de randen zijn nog scherp. De bovenzijde van de lugs en de bezel is niets aan gedaan.

Het horloge komt met origineel garantiebewijs, doos, omdoos en hangtag.
De servicegeschiedenis is helaas onbekend (verkoper geeft aan dat het horloge ruim binnen de COSC norm loopt) en de originele aankoopbon is niet aanwezig.

Zelf ben ik er erg enthousiast over, ik zou graag jullie mening horen!
Hopelijk binnekort de NA :sunglasses:

15 likes

Mijn mening: mooi horloge, mooie foto’s. :+1:

4 likes

Hoi Jos, Ik neem aan dat je de papieren gezien hebt, want die L kan ook eind jaren '80 zijn. Het is maar een detail, maar toch… Verder vind ik hem er zo op de foto’s netjes uitzien voor zijn leeftijd. Mooie witgouden bezel. Ik zou wel even kijken of er veel rek op de band zit; zo te zien niet denk ik.

Verder gaat het natuurlijk ook om de prijs… En wellicht krijg je garantie, maar je zei niet of je hem bij een handelaar of een particulier gaat kopen. Als het bij een particulier is, dan zou ik hem toch even van binnen bekijken, of laten bekijken, ook.

Succes!

1 like

Betrouwbare verkoper, mooi horloge en is een goede staat voor de leeftijd. Mooie complete set ook. Succes met de aankoop.

1 like

Bedankt voor de info! Als ik het serienummer opzoek op internet geeft hij inderdaad 1989 aan. De papieren zijn echter gestempeld met een datum uit 1990. Deze datum staat vermeld op de papieren.

1 like

Fluted ziet er scherp uit, voor de rest zo op de foto lijkt t een mooi horloge!
Zou tussen de 3.700 en 4.000 mogen kosten op basis van de foto’s m.i.

2 likes

Hoeveel zou het volgens jou mogen kosten zonder doos en papieren?

Goede keuze trouwens :wink:

3 likes

Super

Dat is prima! Geen zorgen over maken, als de nummers met de kast kloppen. Het is beslist een mooie klok en qua prijs denk ik dat @joepb gelijk heeft! Ik kocht er vier jaar terug een uit begin 2005, bij een handelaar voor 3500 Euro, maar Rolex is fors in prijs gestegen de afgelopen jaren. Dit is mijn ex. :relaxed:

2 likes

!61234 is mooie vintage / dikke kast. Grijze plaat is top. Plaat / indexen zijn precies zoals ik het hebben wil. Doos en papieren erbij. Keurige staat. Bezel nog redelijk scherp. Beter worden ze niet zeg maar.
En daar betaal je dan een flinke prijs voor.

Zelf zoeken kan ook en dan met veel geluk vind je er een voor 2750 - 3250… Dus 500-750 betaal je voor de dealer in dit geval.

2 likes

Met doos en papieren lijkt mij dit optimistisch. Of ik heb teveel betaald voor de mijne zonder D+P, dat kan natuurlijk ook heel goed :joy:

Betaal je niet die 500+ meer voor de D+P?

Denk dat je dan inderdaad heel veel geluk moet hebben.

1 like

Geen geluk hoor. Gewoon elke dag de verkoopkanalen goed in de gaten houden. Waar denk je dat deze handelaren hun spul vandaan halen? Nieuw is het niet meer te krijgen dus het wordt toch opgekocht ergens. En daar moet gewoon 500-750 op verdiend worden wil het een beetje rendabel zijn. Dus 2750-3250 moet zeker te doen zijn voor een complete DJ in fatsoenlijke staat.

2 likes

Houd vooral (zeker met prijsbepaling/-inschatting) rekening met serviceverleden. Geen recente service: tel er maar een fijn bedragje bij op.

1 like

Inruilen en ik denk dat een groot deel komt van mensen wie hun horloges ook gewoon aanbieden bij de betreffende handelaren.

1 like

Bovenstaande 16234 is in sept 16 door mij gekocht voor 2750,-
Nederlands geleverd door s&c , inclusief doos en papieren én Rolex servicebeurt.

Bovenstaande 16013 is in aug 15 door mij gekocht voor 2250,-
Inclusief door en papieren en in absolute mint staat. Is onlangs bij dezelfde verkoper ( metropolis ) nog verkocht voor 4500,-…

Bovenstaande 16030 is paar weekjes terug door mij gekocht en verkocht voor 2650,-
Keurig horloge zonder papieren. Wel doos&toebehoren. Mét papieren hooguit 3000-3150,- waard.
Wanneer je een kijkje op Chrono24 neemt en zoekt op de DJ 16030 dan zal je verbazen wat ervoor gevraagd wordt (3750/3950)

Ik ben er momenteel niet bewust naar opzoek. Maar kom wel eens wat tegen. Gewoon op marktplaats bijv.
Het kan gewoon. En ja ze worden duurder. Maar 4000,- voor een DJ is gewoon de hoofdprijs. Is ook helemaal niet erg. Als dat het horloge is waar je na opzoek bent dan moet je hem gewoon dragen , kopen en vooral genieten. Maar als verslaafde flipperaar doe je jezelf een plezier niet te duur in te kopen zodat je niet zoveel pijn hoeft te lijden bij het verkopen na een veel te korte draagtijd :slight_smile:

4 likes

Mooi horloge en mooie foto’s inderdaad.
Kast is in het verleden zeker een keer bijgewerkt, de borsteling op de lugs is niet origineel en vrij grof.
Verder erg netjes.

Klopt, die 4000 is beste prijs. Maar je hebt gelijk als je uit bent op handel en wat verdienen kan het allemaal best :wink:

In Europa (niet zijnde Italië) tussen de 3.200 en 3.700 al naar gelang de staat en de soort dial.

1 like