Advies gevraagd: Seiko bottle cap met gebreken

De afgelopen twee jaar kocht ik op een Japanse veilingsite, naast het horloge waar het me om ging, nog een of twee goedkope ding, bijvoorbeeld donoren met een (volgens de verkoper) werkend uurwerk. Er wordt daar overigens vaak weinig info gegeven en de foto’s zijn ook niet altijd goed (bijvoorbeeld wel van de band maar nauwelijks van de kast).

Dit is zo’n extra aankoop en ik had op de foto’s al wat roest gezien. Mijn idee was: hij is zo goedkoop dat een nieuw uurwerk de moeite waard is, of ik laat hem modden.

Er is inderdaad waterschade (en het glas is gekrast), maar inmiddels kwam ik er ook achter - naast dat er weinig aftermarket wijzerplaten zijn in dit grotere formaat - dat dit model niet bestaat:

Er is geen ‘bottle cap’ met een stalen kast en een zwarte bezel. Ook is er geen uitvoering met een witte dagschijf. Het lijkt er dus op dat iemand dit horloge heeft samengesteld. De ‘made in Japan’ wijzerplaat is bovendien minder mooi afgewerkt dan de wijzerplaat van mijn buiten Japan samengestelde SRPC61K1. Over fakes van dit (niet-populaire) model heb ik echter nooit iets gelezen.

Ik vind hem nog steeds mooi en overweeg om, in plaats van hem te (laten) modden, een nieuw uurwerk (en pakkingen) te laten plaatsen.
Wat zouden jullie doen?

1 like