Advies gevraagd: Sportief dresser-achtig horloge max €500,-

Beste horlogekenners, graag zou ik jullie advies en ideeën horen.

Mijn ouders willen mij graag een tastbaar / blijvend cadeau in de vorm van een horloge geven voor mijn 40e verjaardag. De prijs van het horloge mag niet meer dan €500,- zijn. Voor mijn ouders is dat een flink bedrag dus ook echt de max.

Uiteraard zijn er wel wat wensen voor het horloge:

• Sportievere dresser achtige stijl
  • Voorkeur automaat of handwinder
  • Niet kleiner als 40mm
  • Tijdloos
  • Datumweergave
  • Nieuw en bij juwelier verkrijgbaar
  • Liever geen romeinse cijfers op de wijzerplaat

Waar ik zelf al aan heb gedacht is bijvoorbeeld de PRX, maar daarvan is de automaat helaas boven budget. Ook in de Pressage lijn van Seiko zitten mooie modellen alhoewel ik daarvan de kroon weer erg groot vind.

Hebben jullie nog betere / mooiere / minder voor de hand liggende opties waar ik niet aan gedacht heb?

Om een idee te geven van de horloges die ik heb heb ik de foto’s van mijn “collectie” bijgevoegd.

Hier zit ook mijn eerste Prisma en een Casio voor in het zwembad ter opvulling in de bak.
(De rose Swatch is van mijn vriendin.)

Alvast bedankt!

10 likes

Simpel dit…

Saffier, Chronometer !, Automaat, Swiss Made.

Er zwerft nog een coupon rond tbv 5% korting.
Deze newsx5z
Dan kom je op €464,57 incl. verzending vanuit Duitsland.

15 likes

Dat is inderdaad een leuke optie.

1 like

I know :wink:

13 likes

Tissot Visodate automatic is wel te vinden onder €500:

Gr. Marc

4 likes

SRPG03J1

40,8
Automaat
Datum
Vintage looks
Goudkleurige indexen, wijzers
Stalen band, maar op leer ook mooi

12 likes

Een Frederique Constant Classic Index… Moet je wel wachten op een sale… Ik heb er laatst een voor onder de 500 gekocht.

Anders: Certina DS1Powermatic 80 of DS2 Precidrive.

Heb zelf een Certina DS Action Diver met een Powermatic 80 uurwerk… loopt geweldig!
Certina ook een topmerk, super afwerking en voelt solide. Maar niet voor de hoofdprijs.

6 likes

İk zou zeker eerst even gaan passen en kijken in de winkel. Het zou zonde zijn als je achteraf geen klik mee hebt.

Mijn tip.
SRPE43J1

5 likes

Quartz ruim onder budget, automaat iets boven budget:

Tissot Gentlemen!

10 likes

Passen in de winkel is zeker de bedoeling. Daarom moet het horloge ook bij de juwelier te koop zijn.
Zo komen er wel mooie opties voorbij waar ik zelf niet aan dacht. Dank daarvoor.

Mooi cadeau. Zorgvuldig kiezen dus.

Ik zie toch al best wat ‘dressers’ in je collectie zitten. Mis nog een Flieger met wat historie als merk.
Misschien in dat kader een Laco Ausburg 42mm automaat? (€400,-)

Succes en veel plezier met zoeken. :facepunch:

https://www.laco.de/nl/en/horloges/pilotenhorloges-basic/piloothorloge-augsburg-42-mm-automatische-lederen-band

6 likes

De gentleman powermatic heb ik een klein jaar geleden bij onze plaatselijke juwelier bekeken. Die ging toen ruim 800 euro door.
Wel zijn die indices heel erg mooi!

Quartz is het voor mij in dit geval niet. Vind een automaat mooier lopen.
Bij mijn einzeigers maakt dat dan weer geen verschil.

2 likes

Een flieger is er inderdaad niet.
De Laco zou ik dan toch eerst in het echt moeten zien en voelen. Een korte google laat mij zien dat er weinig fysieke winkels zijn die Laco voeren.

Ook iets om in te duiken.

1 like

:point_up_2:

1 like

Seiko Cocktailtime op staal? Sportief genoeg met de stalen band, maar is gekleed te dragen op leer.

6 likes

De automaat is via Chrono24 te koop op stalen band voor €680 incl. verzenden met blauwe wijzerplaat.
Via Spanje dus geen extra invoerkosten.
Prachtig horloge heb hem zelf gehad.
En dan de eerste versie zonder ‘crosshair’ op de wijzerplaat.

De quartz versie heeft trouwens een aanmerkelijk minder mooie blauwe wijzerplaat !

De door mij voorgestelde Certina Chronometer kan je passen in Kampen bij mij mocht jij dat willen :wink:

2 likes

Certina is inderdaad leuk!

1 like

Dat is een quartz…:thinking:

1 like

Oh ja ik zie het.

Ik zat zo’n 7 jaar terug met exact dezelfde vraag. Toen uitgekomen op een automatische Certina DS First voor onder 500. Ook daar zijn de prijzen langzaam aan gestegen natuurlijk

1 like

Oh excuus, dacht dat die ook 40mm waren.

Een mm over het hoofd gezien :sweat_smile:

1 like