Al enige jaren heb ik de Omega Seamaster Aqua Terra om de pols (zie pica). Ik heb de variant met een blauw leren band gekocht. Uiterst tevreden over de band, echter de drang om de klok ook op staal te gaan dragen groeit. Nu ben ik op zoek gegaan naar de stalen band voor deze AT, blijkt die €750 te kosten… dat vind ik toch te gortig (heb je ook een mooie Hamilton voor).
Na langdurig zoek werk kwam ik er niet meer uit (van Strapcode tot de sponsor tot de concurrenten), wat is een goede band, vergelijkbare kwaliteit van de Omega, met dezelfde looks?
Ik wil best centen uitgeven aan een band (tot €200 of zo). Weten jullie of het überhaupt mogelijk is om een matchende stalen band te vinden voor de AT? Zo ja, waar moet ik welke gaan halen/bestellen?
Uw advies wordt zeer gewaardeerd!
Hieronder ook ff de link van de AT met de stalen band. (had die overigens gewoon moeten halen destijds, verschil tussen de klokken staal-leer is minder dan €750).
Als ik de band zie moet ik direct denken aan de flatlink voor de Speedmaster die Uncle Seiko maakt volgens mij zou dat moeten passen.
Ik heb er overigens zelf geen ervaring mee, maar zie online wel dat een Seamaster Pro band op een Speedmaster Pro past, en een Aqua Terra band weer op een Seamaster Pro past Volgens die redenering zou het moeten passen. US zegt op de website dat de band op ‘sommige’ Seamasters past, wellicht kun je ze een mailtje sturen om te vragen of ze ervaring hebben met deze band op jouw AT.
Deze band koste incl. verzendkosten en BTW in NL ongeveer 100 euro.
Vrees dat het lastig wordt, heb zelf ook dat “probleem” gehad en voor mij was de les nimmer meer een horloge aan te schaffen zonder stalen band indien deze erop geleverd wordt. Maar goed daar heb je natuurlijk niks aan. Ik denk dat 750 nog redelijk acceptabel is, bij veel andere soortgelijke merken ga je al snel over dat bedrag heen. Mogelijk dat je vanuit China een replica kan vinden en die past, echter zou dan ook voorzichtig zijn met montage zodat je niet de lugs of kast beschadigd. Mogelijk kun je ook eens kijken of je ergens eenzelfde uitvoering op staal kunt vinden en deze erop inruilen. Desondanks blijft dit wel een zeer geslaagde combi die je hebt!
Ik denk dat de originele AT band wel een stuk dikker is, dit is meer een kopie van de vintage flat-link band (met o.a. holle end-links), waar de AT band weer qua looks op gebaseerd is…
Ik heb de flatlink van US om gehad, maar ik vind hem wat dunnetjes. Ze hebben ook een 1171 band, als die zou passen zou die mijn voorkeur hebben. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
By the way, heb geen referentienummer van jouw AT en de bijgevoegde link naar Omega site verwijst volgens mij naar een nieuwer model, maar is de lugmaat 20 of mogelijk 21mm (?). Mijn AT met diameter van 38,5mm (overigens de perfecte sweet spot op mijn pols voor dit model) heeft nl. de aparte lugmaat van 19mm.