Advies gevraagd: TH Carrera cal.5

Ik overweeg aanschaf van onderstaande TH Carrera. Referentie is WBN2112.BA0639.
Het uurwerk is een calibre 5. Kan iemand iets zeggen over betrouwbaarheid en of deze ook door derden te servicen valt?
Verder twijfel ik nog wat vanwege de aanschafprijs van EUR 2550. Dit is blijkbaar een nieuw model. Is het aannemelijk dat deze binnen afzienbare tijd in prijs gaat zakken?

4 likes

Top grade ETA of Sellita, met eigen rotor. Niet alle zijn COSC gecertificeerd, het lijkt er op dat ze er te weinig aan hebben gedaan om het onmogelijk te maken om op iedere straathoek een beurtje te doen.

39mm klein en dan toch veel te korte wijzers? Ik was verbaasd.

Ik hoop het. Ik vind het een moeilijke value propositie tegenover de Tissot Powermatic 80 Gentleman.

5 likes

Bedankt, die Tissot is inderdaad mooi, maar het design van die Carrera spreek mij meer aan, ondanks de korte wijzers.

Aan de referentie kun je blijkbaar niet afleiden welk uurwerk je dan bestelt. Is er een andere manier om daar achter te komen? Als je voor hetzelfde bedrag een COSC certified uurwerk kunt krijgen, heeft dat wel de voorkeur natuurlijk, tenzij die weer moeilijker te servicen valt door derden.

Dat zullen ze altijd vermelden liefst op de wijzerplaat. COSC is niet moeilijker te servicen het afregelen in verschillende posities bepaald of een horloge binnen de gestelde specs loopt. Maar in hoe verre een officieel volgens COSC normen gecertificeerd horloge dat nog is na welke service dan ook is mij niet bekend.

Zonder een flinke korting zou ik al nooit een TH kopen dat kleeft gewoon aan dit merk.

1 like

Mooie Tag Heuer, ben er zelf ook naar aan het kijken in het blauw.
Zoals Chris al zegt, een Sellita of een ETA loopwerk, redelijk eenvoudig te servicen.

1 like

Op Chrono24 zie ik deze al voor rond EUR 2.000 voorbijkomen. Dat scheelt al een slok op een borrel met de retailprijs in NL.

Misschien even met de outlet store in Roermond contact opnemen, wie weet.

2 likes

Weet niet waarom maar ik vindt die met roodgouden wijzers en indexem ook wel erg mooi eruit zien.

1 like

Nieuwe modellen hebben een Sellita uurwerk, zijn prima uurwerken en kan door iedereen geserviced worden maar officiële Tag Heuer service valt best mee met de prijs.

1 like

Heb zelf ook dit model. Was paar jaar terug met korting tot onder 2k te koop. Retailprojs vind ik wat hoog…

1 like

Kopen wat je mooi vind en Tag Heuer is op voorhand geen goede investering, maar dit zegt niets over techniek of uitstraling, service lijkt mij geen probleem door 3den :wink:

1 like

Nog even contact gehad met customer service van Tag Heuer, omdat ik twijfel over de bracelet.

Er worden geen half links geleverd, alleen full size links. Aangezien er geen micro adjust gaten lijken te zitten op dit type bracelet, is het een grote gok of deze passend gemaakt kan worden.

Zijn toch echt 2 halve links volgens mij.

Zou gewoon even langs een juwelier gaan die hem op voorraad heeft inplaats van afgaan op iemand bij een klantenservice.

Een goede juwelier kan altijd aan deze links komen :wink:

2 likes

Jup is met twee half links!

2 likes

Zijn die halve links ook los te maken? Bij mijn Longines zat ik in het begin nog wat te pielen om de band op maak te krijgen. De halve links die op de band zitten, waren volgens de juwelier vastgeklonken (à heeft iemand hier op het forum wel een eraf kunnen halen). Losse halve links kon ik zelf nergens vinden (en ook niks op het forum over vinden), maar m’n juwelier kon ze gewoon bestellen. Al wist hij dat op voorhand niet zeker. Hij had twee bestelnummers voor links. Van een ervan wist hij dat het hele links waren, dus probeerde hij die andere, met succes :grin:. Wel een voordeel om hem lokaal te kopen ook.

Lang verhaal, maar informeer dus gewoon even.

Qua prijs, als het geen Rolex of iets dergelijks is, is vaak korting mogelijk. Hoeveel hangt natuurlijk af van de voorraad/levertijd/populariteit van het model, gunfactor etc. 15 tot 20% is volgens mij vaak haalbaar.

1 like