Advies gevraagd: Toffe fieldwatch voor de collectie

True, mee eens… Heb er zelf ook één. Heel gaaf horloge…

Toch zou ik ‘m @Julius89 niet aanraden. Canyoning met een 50 meter WR horloge (zonder schroefkroon en schroefdeksel) zou ik niet aan beginnen. Zal best een tijdje goed gaan, maar het is er uiteindelijk niet op gebouwd…

2 likes

Ik vind dat RZE een aantal heel mooie en betaalbare field watches heeft. Staan bij mij alleszins nog op de wantlist

1 like

Heb ik geen hele scherpe prijsrange in m’n hoofd maar onbewust was het denk ik wel de categorie €500 - €1000.

1 like

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Citizen promaster tough?
Waterdicht, saffier, solar, titanium en goed afleesbaar.

10 likes

Nog even een paar Hamilton fieldwatches.

3 likes

Die WR was ik inderdaad even vergeten. Nee, dan zal deze inderdaad afvallen.

2 likes

Ik kreeg een slimme opmerking van de 50m WR van de Hamilton KFM. Mag het eventueel ook een duiker zijn? Dit ivm met canyoning? En qua klimmen, is dit echt sportklimmen of meer alpinisme? Dit eventueel ivm eventueel vallen met sportklimmen. Citizen heeft prima duikers voor nog minder dan jouw aangegeven budget. Zo rond de €250 kun je klaar zijn en het echt dragen als een beater… gezien de sporten die je doet :grin:

1 like

Vertex M100. Verreweg de meest kick-ass field watch die er te krijgen is. 40mm, 100m wr. Gave stalen band erbij te krijgen voor de afwisseling……… zoek niet verder!

afbeelding

6 likes

Kost ook maar €2.400,- :+1:.

3 likes

flieger maar toch… Is Stowa al genoemd? Zou wmb wel een optie zijn in die prijsrange.

1 like

Heb even de specs erbij gepakt, ik zie je PB wel verschijnen🍻

CASE
• 316L stainless steel, brushed finish
• Diameter 36mm
• Lug to lug height 46.8mm
• Thickness 11.1mm to top of the crystal
• Lug spacing 18mm
• Anti-magnetic 20000 A/m
• WR 10ATM/100 metres/330 feet
• 51 grammes (head only)
• Full anti-magnetic cage, screw back, shoulderless springbars with drilled lugs

DIAL
• Semi-matte black, white printed numbers
• Hour markers Super Luminova C3

HANDS
• Polished steel frame, luminous fill
• Luminous: SuperLuminova C3

CRYSTAL
• Sapphire box crystal, 31.5mm diameter x 1.5mm thick x 3.6mm high with A/R coating on the underside

MOVEMENT
• Sellita SW210, 19 jewels, hand-winding

STRAP
• Grey NATO (PRS-29A)

NATO STOCK No.
• [6645-99-515-2365]

1 like

Detail…….

Kniesoor…….

:wink:

en ik zag nergens een budget

@SSFS

Aevig Corvid field watch

2 likes

Een suggestie in dezelfde categorie als de Vertex, maar dan iets budgetvriendelijker: Timor Heritage Field WWW.

Anders misschien een Unimatic U2 Classic?

5 likes

Kun je er 7 tot 15 voor kopen :sweat_smile:

3 likes

Is de WR interessant voor de topicstarter?

1 like

Als de WR maar 30 of 50 meter is, dan durf ik er niet mee te gaan canyoningen. Gezien de TS aangeeft dit te doen, denk ik dat een hogere WR best verstandig kan zijn.

1 like