Ja de WR is zeker van belang maar ik verwacht geen serieus zwem en duikwerk dus 100m zou voldoende moeten zijn…
De meeste smartwatches hebben een rating van 50m en ik ken meerdere mensen die zo’n ding al jaren gebruiken om hun wekelijkse training in het zwembad er mee bij te houden.
Vanaf 50m WR spring ik er zelf zonder zorgen het diep in.
Op het WUS forum las ik een tijdje geleden een verhaal van iemand die al drie jaar z’n Seiko SNK om had bij zwemmen, kanoën en vliegvissen voordat hij er achter kwam dat die dingen te boek staan als 30m WR. Was voor mij wel een plusje destijds om er eentje aan te schaffen.
Misschien een G-Shock, of anders een G-Shock.
Klaar.
Archimede Outdoor 39 of 41 afhankelijk van je polsmaat. Kan alles hebben
Kom er net achter dat dit ding bestaat. Atlas Eclipse Solar 38mm. Titanium, klein, plat, Japans solar uurwerk, 100m WR, 235 ekkies. Misschien ga ik er zelf wel eentje bestellen…
En anders staat deze nog steeds op mijn shortlist.
Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn Apple Watch heeft, maar ik zwem er inderdaad ook mee
Wellicht ook omdat Apple aangeeft dat het kan.
Maar goed, ik hecht verder dan ook geen waarde aan de Apple Watch. Hij gaat alleen om tijdens het sporten en daarna weet ik niet hie snel ik weer een van mijn andere horloges om moet doen
Dat is wel erg netjes! Misschien ga ik ook wel te voorzichtig om met mijn horloges
Ik dacht eigenlijk aan de WR meer doordat Canyoning er best ruig aan toe kan gaan. En stel dat de kroon door een sprong of stoot ontzet wordt, dan hang je… maar goed, ik denk misschien in doemscenario’s
Bij twijfel niet inhalen.
Overigens, alle activiteiten die TS aangeeft doe ik zelf met deze.
En daarvoor met deze.
Mijn shortlist is pure verzamelwoede.
Ik heb daar de monin diver van. Voor het geld echt een no-brainer.
Typisch een gevalletje van: “budget even oprekken en dan heb je een Vertex”
Ik heb een M100 en moet zeggen dat het een fantastisch horloge is met nog een mooi verhaal erachter ook :
Ik ben happy met een Sinn 556i.
Wacht, verhaaltje erbij:
Er staat een Sinn hier in het blauw te koop, de 556a
Prachtig, en je voelt aan alle kanten de kwaliteit, kan ook veel banden hebben.
Ik krijg vandaag een rode Barton sailcloth binnen en ben benieuwd.
Kan jij je ogen lang er vanaf houden als je hem draagt? Het is een gevaar in het verkeer .
Persoonlijk vind ik een fieldwatch een horloge met een militair(e) of evt bushcraft achtergrond of doel.
Een toolwatch een horloge dat je bij alle lompe functies gebruikt, ook in de bouw of werkplaats.
Een belangrij verschil zou voor mij zijn dat een fieldwatch een goede lume en WR moet hebben, een toolwatch niet perse.
Bertucci! Ruime keuze materiaal, lume (tritium of niet) goede afmetingen, gewoon mooi merk!
Daar zou ik serieus naar kijken. En de Smiths PRS-29A, ook in het blauw.
Niet in het blauw, maar tikt wel alle boxen aan, de titanium Citizen Ray Mears.
Niet te moeilijk doen, ga voor het sympathieke merk Radcliffe.