NA Fieldwatch van microbrand Radcliffe

Na mijn nieuwe dikke klatser (een zwarte CFB Scubatec) viel deze week ook een probeersel op de mat; een field watch van het Engelse Radcliffe Watches, de Field Elite.

Ik was op zoek naar een klein model, edoch automatisch, edoch onderscheidend, edoch niet te duur (relatief tov m’n Speedy, Aqua Terra en reeds nieuwe Scubatec). Gé wit wel, gewoon voor erbij omdat het een hobby is.

Begin december contact gezocht of er al live foto’s van het horloge beschikbaar waren. Op de dit staan alleen een mock-up van de plaat zoals ie eruit zou komen te zien (das tricky hè, is het sowieso al als je iets koopt zonder het in je handen te hebben, maar alleen nog een impressie is weer een stappie verder). Goed, via whatsapp heel vriendelijk en inhoudelijk contact over het te produceren horloge. Kunt aan alles merken dat de eigenaar ook een horloge liefhebber is en volledig achter zijn producten staat. Dus ach, de knoop maar doorgehakt.

Begin januari werden de eerste foto’s van de plaat gestuurd en jazeker, het zag er prima uit, heul strakke cijfers en wijzers en prachtig reliëf.

E voila, ziet hieronder het resultaat.

De oplettende kijker ziet bij de 9 een beetje montage materiaal onder het cijfer uitkomen. Even contact opgenomen en het wordt opgelost! Krijg een nieuwe plaat opgestuurd en de rekening voor het vervangen wordt betaald. Dat is nog eens service :blush:

En tsjah, die initiële groene nato band… Daar moet je van houden. Ik niet. Ben naarstig op zoek naar vervangende bandjes. De eerste ziet u op de foto’s hierboven. Die loopt wel naar 16mm, wat op mijn polsen wel erg klein (en wat vrouwelijk, volgens mijn vrouw) oogt. Zijn wat canvas, rubber en lederen probeersel banden en nato’s onderweg.

Eerste mening mijn zijde, wat een prachtig horloge! Glas is ook goed ontspiegeld, enorm strakke cijfers en wijzers, kleur die je niet vaak ziet, slechts 10mm hoog en een ontzettend sympathiek en klantvriendelijk merk.

:clinking_glasses:

30 likes

Super gave aanwinst :star_struck:. Kende het merk nog niet. Direct even website bezocht. Erg leuk. Die dial is tof :ok_hand:

1 like

Heel tof! Ik ga ook ff kijken op de site

1 like

Tof horloge! Leer staat er mooi bij maar NATO is natuurlijk wel passend bij een fieldwatch.

Goede service van het bedrijf. Veel draag plezier!

1 like

Fraai horloge met mooie details. Veel plezier ermee.

1 like

Dit is m met de groene nato

42 Likes, 3 Comments - RADCLIFFe WATCHES (@radcliffewatches) on Instagram

Check z’n insta account maar eens.

1 like

Eens!

1 like

En dat is voor deze prijs echt goed gedaan.

2 likes

super mooi horloge

2 likes

:blush:

Leuke aanwinst, merk kon ik nog niet.

1 like

Gaaf :+1:

1 like

Dit merk kende ik ook (nog) niet.
Mooie wijzerplaat, zeker lekker voor erbij. Zal stiekem meer polstijd krijgen dan verwacht, denk ik zomaar. Gefeliciteerd met jouw NA :partying_face:

1 like

Heel mooi, kende het merk niet maar echt gaaf

1 like

Denk ik ook, als het juiste bandje zich aandient. Ben d’r nog niet uit wat het beste staat op het groen.

1 like

afbeelding afbeelding

4 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. Kende het merk niet. Veel plezier ermee.

1 like

Ik zag dit artikel nog voorbij komen :muscle:

3 likes

Leuk artikel! Oog is nu wel gevallen op die Zelos Spearfish :sweat_smile::wink:….

1 like

Leuk ding voor het geld. Toch jammer dat de controle het euvel niet heeft gespot. Gelukkig lossen ze het dan wel weer super op voor je :+1:

1 like