Durf vanaf nu dus geen serieus horloge meer te kopen, particulier of handel/winkel zonder papieren. Of wordt er ook al in de documenten gerommeld/vervalst. Wat voor rechten heb je eigenlijk als je, te goeder trouw, van een particulier koopt, en het blijkt achteraf een kat in de zak te zijn?
Oh daar is wel wat ervaring mee op dit forum
Ik ken de rechten niet maar als je kunt rekenen hoef je nergens op te rekenen…
Pfff niet normaal zeg
Wordt tijd dat er een algeheel verbod komt op die imitaties … incl Steinhart
Algeheel verbod op SEIKO’s lijkt me wenselijker!
Oh, dat geeft wel aan hoe weinig verstand ik van AP heb.
Ziet er wel heel echt uit ja. Wat een verschrikkelijk lelijk horloge trouwens.
Edit
Natuurlijk makkelijk praten achteraf maar op basis van de kleur van het ‘goud’ van de rotor heb ik serieuze twijfels. Ook de schroeven in de bezel, het is gewoon niet 100% strak
Zelf ben ik zeker geen kenner maar als je ver inzoomt op de wijzerplaat zie veel imperfecties. De print van het merk Audemars Piguet is niet strak. Ook de cijfers op de subdails zijn rafelig. Dit zal je op een originele AP niet tegen komen.
De datumloupe is te ver naar rechts geplaatst. Volgens mij hoort er ruimte te zitten tussen de loupe en de tachymeter ring.
Heb je nog wat zinnigs toe te voegen of ga je nu Seiko’s lopen afzeiken?
Nee Sammie, eerst even antwoord op mijn vraag. Daarna doen we de rest. Heb je nog iets over de AP toe te voegen?
Wow, ik blijf wel lekker bij het handelen in vintage horloges…
Ik ben wel benieuwd naar waarom Koen bij deze twijfelde. Verder is dit gewoon horror zo goed als die nepperts gemaakt worden.
Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig Koen waarom jij zo twijfelde?
De datumloep vergroot helemaal niet?
Beangstigend, bah.
Prachtig horloge, gevoelig voor butsen. Althans destijds zat de mijne vrij snel onder de butsen en krasjes. Uurwerk is storingsgevoelig en een service is zeer kostbaar. Gelukkig viel dit bij mij in de garantie. Wil je zekerheid over de echtheid dan ga je naar een AP AD en laat je 'm voor vijf tientjes controleren op echtheid.
Nu jij…
tijd voor je pilletje Louis!